شناسهٔ خبر: 32449920 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آيين راه اندازي صداي کتاب، صداي دانايي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - با حضور معاون صداي رسانه ملي و جمعي از مسؤولان نمايشگاه بين المللي کتاب راديو کتاب افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از روابط عمومي معاونت صدا، با حضور حميد شاه آبادي معاون صدا، حجت الاسلام و المسلمين موسوي مقدم قائم مقام رئيس رسانه ملي، نيکنام حسيني پور مدير عامل خانه کتاب، مجتبي تبريز نيا مشاور اجرايي مدير عامل خانه کتاب، دکتر فاضل نظري مدير عامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوان، قادر آشنا قائم مقام رئيس نمايشگاه بين المللي کتاب تهران،طباطبايي مدير روابط عمومي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جمعي از مسئولان نمايشگاه بين المللي کتاب تهران و مسئولان و مشاوران راديو ، «راديو کتاب» به طور رسمي افتتاح شد.
دکترحميد شاه آبادي در اين مراسم گفت: بسيار خرسنديم که براي دومين سال است که شبکه راديويي کتاب کار خود را آغاز مي کند. از ما خواسته شد که در طول سال فعاليت مستمري درباره کتاب و کتابخواني داشته باشيم و در سالي که گذشت در همين راستا روزانه 4 ساعت به اين مقوله مي پرداختيم.
وي ادامه داد: اکنون راديو کتاب با ارائه برنامه هايي به شکل 24 ساعته اين رويداد بزرگ فرهنگي را به کل کشور اطلاع مي دهد ما بايد در حوزه علم، انديشه و خرد در صدد ارائه کارهاي خوب باشيم و به کمک اهالي راديو به ويژه راديو فرهنگ مي توانيم اين اتفاق را رقم بزنيم.
دکتر شاه آبادي گفت: بايد تلاش کنيم دغدغه کتابخواني را به خانه ها ببريم و روايت گر دغدغه هاي ناشران اهالي کتاب باشيم.
نيک نام حسيني پور مدير عامل خانه کتاب نيز در اين مراسم گفت: اميدوارم مباحث درباره کتاب در راديو ادامه دار باشد، راديو رسانه فرهيختگان است و از بدو اختراع چند وجهي بوده است.
مديرعامل خانه کتاب افزود: برنامه هاي راديو هم سرگرم کننده و هم اطلاع دهنده است، ما در حوزه کتاب و فرهنگ هم شاهد آثار قابل قبولي از راديو بوده ايم و اميدواريم چنين برنامه هايي ادامه دار باشد.
وي تصريح کرد: راديو توانسته در ال 97 100 هزار کتاب عنوان چاپ کند که 61 هزار عنوان آن کتاب اول بوده که اين مهم را مي توان هم فرصت و هم تهديد دانست ضمن اينکه راديو بايستي به اين مسائل در حوزه نشر و کتاب بپردازد که چه کتابي مناسب خواندن است.
مديرعامل خانه کتاب خواستار اين شد که بحث نقد کتاب و انديشه ها در سرلوحه کار راديو قرار بگيرد چون با نقد جامعه ارتقاء فرهنگي پيدا مي‌کند.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم در آيين افتتاح راديو کتاب گفت: بيش از 100 هزار عنوان کتاب در هر سال در کشورمان به رشته تحرير در مي آيد که کار بسيار بزرگي است اين نشان مي دهد ما چه ظرفيت فرهنگي عميق و ارزشمندي داريم.
قائم مقام رئيس رسانه ملي ادامه داد: ما مي توانيم بيش از 60 هزار موضوع را در سال منتشر کنيم که اين نکته بسيار مهمي است نکته مهم ديگر اين است که روزانه 400 هزار نفر با راديو کتاب در ارتباط هستند.
وي گفت: اين مخاطبان شامل افرادي که فرصت مطالعه ندارند يا افرادي که شرايط مطالعه ندارند مي شود بسياري از روشندلان ما که امکان مطالعه کتاب ندارند از طريق راديو کتاب در جريان برنامه هاي مختلف قرار مي گيرند.
قائم مقام رئيس رسانه ملي افزود: کتاب به علم و دانايي انسان عمق مي بخشد و راديو کتاب هم مي تواند به بالا رفتن سرانه مطالعه کمک کند.
راديو کتاب تا 14 ارديبهشت روي موج اف ام - رديف 89 و نيم مگاهرتز قابل دريافت است.

نظر شما