شناسهٔ خبر: 32447586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نظامیان کانادایی هنوز بهای مداخله دولت در جنگ افغانستان را می‌پردازند

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

نیروهای کانادایی در حالی که ۵ سال پیش افغانستان را ترک کردند اما هزاران کهنه سربازان این کشور هنوز با فشارهای روانی و افسردگی شدید ناشی از حضور در این جنگ روبرو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی کانادا موسوم به «سی‌تی‌وی» اعلام کرد که با وجود گذشت 5 سال از زمان خروج کانادا از افغانستان کهنه سربازان کانادایی هنوز بهای آن را می‌پردازند.

«ویلسون ریبولد» وزیر امور کهنه سربازان در کانادا تصریح کرد: شمار کهنه سربازان کانادایی که سابقه حضور در افغانستان را دارند به صورت روز افزون دچار اختلالات و فشارهای روانی هستند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در این کشور از سال 2014 تا سال 2018 میلادی بیش از 6700 کهنه سرباز کانادایی که سابقه حضور در جنگ افغانستان را داشتند خدمات روان درمانی دریافت کردند.

دلیل مشکلات روانی این کهنه سربازان کانادایی «پی‌تی‌اس‌دی» یا اختلالات استرسی پس از حادثه به دلیل حضور در جنگ افغانستان عنوان شده است.

بیش از 40 هزار نظامی کانادایی در ماموریت 13 ساله کانادا در افغانستان خدمت کردند، شواهدی وجود دارد که ماموریت سربازان کانادایی در افغانستان تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روحی و روان آنها گذاشته است.

اداره رسیدگی به امور کهنه سربازان در کانادا اظهارداشت: آمار کهنه سربازانی که برای دریافت خدمات روان درمانی ثبت نام کردند به بیش از 40 هزار نفر می‌رسد.

پیش از این نیز گزارش‌های درباره تفاوت‌های آشکاری در میزان شیوع اختلالات روانی در نیروهای کانادایی که در افغانستان حضور داشتند منتشر شده است.

روزنامه کانادایی موسوم به «گلوب اند میل» نیز پیش از آمار خودکشی کهنه سربازان کانادایی که سابقه حضور در افغانستان را داشته‌اند بیشتر از تلفات نیروهای کانادایی در ماموریت افغانستان عنوان کرده بود.

نیروهای کانادایی در چارچوب سازمان ناتو پس از حمله آمریکا به افغانستان وارد این کشور شدند و پس از 13 حضور در این کشور در سال 2014 میلادی افغانستان را ترک کردند.

در دوران ماموریت 13 ساله نیروهای کانادا در افغانستان بیش از 158 نظامی کانادایی، یک دیپلمات، یک خبرنگار و 2 پیمانکار کانادایی کشته شدند.

بیش از 178 نظامی کانادایی تا سال 2015 میلادی به دلیل اختلالات روانی ناشی از حضور در جنگ افغانستان دست به خودکشی زدند که بیشتر از آمار تلفات نظامیان کانادایی در جنگ افغانستان است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما