شناسهٔ خبر: 32442686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زمین‌های بلااقدام شهرک‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: زمین‌های بلا اقدام شهرک‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان اظهار داشت: باید از ظرفیت موجود در شهرک‌های صنعتی استان نهایت استفاده صورت بگیرد، البته این امر مستلزم این است که قراردادهایی که در سال‌های گذشته منعقد شده و به سرانجام نرسیده‌اند و موجب معطل ماندن زمین در شهرک‌ها شده‌اند در سریع‌ترین زمان تعیین تکلیف شوند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی مانند نهادهای حمایتی نیست، اظهار داشت: شهرکهای صنعتی محیط صنعت و اشتغال است و باید برای جامعه تولید ثروت بکند.
وی با تاکید بر پایش و پالایش مشکلات موجود واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی به صورت مستمر، خاطر نشان ساخت: برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی باید فرصت را به کسانی داد که دانش، سرمایه و توان لازم را داشته و به عبارتی کننده کار باشند.
امام جمعه زنجان با اشاره به لزوم استفاده از توانمندی نخبگان و جوانان تاکید کرد: انتظار دارم شرکت شهرک‌های صنعتی تعامل سازنده‌ای با پارک‌های علم و فناوری داشته و در راستای حمایت از جوانانی که ایده‌ها و طرح‌های جدید دارند گام بردارد.
در ابتدای این نشست نیز مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد شرکت در سال 97 گفت: در سال گذشته با تمام توان کار کردیم و توانستیم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در جذب منابع مالی در کشور رتبه نخست را کسب کنیم.
ایرج احمدی افزود: واگذاری 63 هکتار زمین در قالب 200 فقره قرارداد، به بهره‌برداری رسیدن 116 واحد در سطح شهرکهای صنعتی استان، اخذ مجوز زیست محیطی شهرک صنعتی سلطانیه و واگذاری زمین به متقاضیان، تکمیل زیرساخت های ناحیه کارگاهی ظریفان و به بهره برداری رساندن آن به عنوان نخستین مجتمع کارگاهی صنایع دستی کشور از جمله اقدامات صورت گرفته در شهرک‌های صنعتی است.

وی افزود: راه‌اندازی کلینیک صنعت، آغاز توسعه خوشه چاقوی زنجان، کسب رتبه نخست در احیای آب‌های صنعتی در کشور و اخذ 1000 فقره سند تک برگی برای شهرک‌های صنعتی استان از جمله اقدامات صورت گرفته در سال قبل است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به جدیت شرکت شهرک‌های صنعتی در تعیین تکلیف قراردادهای راکد تصریح کرد: سال گذشته 8 هکتار از زمین های بلااقدام در شهرک‌های صنعتی استان تعیین تکلیف شدند. البته بحث خلع ید باید روند و پروسه حقوقی خود را طی کند که کمی زمانبر است. 
این مقام مسئول با قدردانی از همکاری مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تحقق اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: برای امسال هم 5 برنامه محوری و شاخص در نظر گرفته‌ایم که از جمله آنها می‌توان به بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان4)، احداث ناحیه کارگاهی صنایع دستی نیکان و آغاز توسعه خوشه مس استان زنجان اشاره کرد که امیدوارم با رهنمودها و حمایت‌های مسؤولان ارشد استان و نیز همکاری سایر نهادهای ذیربط به سرانجام مطلوب برسند.

انتهای پیام‌/۷۳۰۰۵

نظر شما