شناسهٔ خبر: 32442130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وحدت و شکوه اسلامی نباید فدای نظرات و سلایق شخصی شود

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: نباید به خاطر نظرات و سلایق شخصی وحدت و شکوه اسلامی را بشکنیم، که متاسفانه برخی‌ها بدون هیچ مبنای فقهی در این زمینه اقدام می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی حیدری‌کبیر پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی ائمه جمعه استان کردستان با موضوع «نقش جامعه روحانیون در رونق اقتصادی» اظهار کرد: روحانیون مرزبانان دین و قرآن و سنگربانان علم و ایمان هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و به ویژه 52 شهید روحانی استان گفت: شهدای روحانی نقش مهمی در حراست از مرزهای دینی و مذهبی و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان داشته‌اند.

حیدری‌کبیر با اشاره به نقش سربازان گمنام در تامین امنیت در کشور افزود: اگر بمب کوچک در هرجای دنیا منفجر شود تمام دنیا باخبر می‌شوند اما اگر هزاران بمب خنثی شود کسی متوجه نمی‌شوند اگر امنیت و آرامشی وجود دارد مرهون تلاش نیروهای مسلح، نیروهای اطلاعاتی و به ویژه سربازان گمنام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سنگر نماز جمعه گریزی زد و گفت: روح نماز جمعه، روحی کلان و برای همه است و نباید در این بستر مسائل عمومی جامعه را فدای مسائل فرد و شخص بکنیم.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: قرآن در مورد اهمیت نماز جمعه می‌فرماید "به سوی نماز جمعه بدوید" لذا باید به صورتی نماز جمعه را هدایت کنند که مردم به سمت آن بدوند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم ائمه جمعه آگاهی‌بخشی به جامعه است و برای تحقق این هدف ائمه جمعه ما باید به روز باشند.

حیدری‌کبیر اظهار کرد: اگر می‌بینید برخی نمازهای جمعه‌ شلوغ و برخی از آنها خلوت است یکی از علت‌های خود امام جمعه است، اگر امام جمعه اطلاعات به روز داشته باشد و مسائل داخلی و خارجی را تحلیل کند مستمع را به ذوق می‌آورد.

وی گفت: روح نماز جمعه روحی کلان و برای همه است نباید مسائل عمومی جامعه را فدای مسائل فرد و شخص بکنیم.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه با بنیان اینکه مرکز بزرگ در راستای بروزرسانی هرچه بیشتر ائمه جمعه و جماعت اقدامات و برنامه‌های مختلف را تدوین و اجرا کرده‌ است، گفت: این اطلاعات در قالب‌های مختلف از جمله پیک و غیره در اختیار ائمه جمعه گذاشته می‌شود.

وی اظهار کرد: از ائمه جمعه و جماعت استان انتظار داریم که ضعف‌ها و نقاط قوط این محتواهای تولید شده را که در اختیارشان گذاشته می‌شود انتقال دهند.

حیدری‌کبیر با بیان اینکه همه ما جزئی از این نظام هستیم از این رو باید هماهنگ با اهداف نظام جلو برویم، گفت: یکی از سیاست‌های کلی این است که ائمه جمعه مناسبت‌ها و نکات روز را در خطبه‌های نماز جمعه مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه از اعیاد اسلامی به عنوان نماد شکوه و اقتدار این دین الهی است، گفت: دشمنان می‌خواهند آنچه که موجب شکوه و اقتدار جامعه اسلامی است را به نوعی بشکنند و این رسالت تک‌تک مسلمانان است که با حفظ وحدت اسلامی و اتحاد در برگزاری اعیاد دشمنان را ناامید سازند.

وی افزود: دشمنان اعیاد اسلامی را وسیله‌ای برای ایجاد تفرقه و شکاف در بین مسلمانان مورد استفاده قرار می‌دهند همه باید به این اصل مهم براساس دستور اسلام پایبند باشیم که حاکمیت در تعیین عید فصل‌الخطاب است.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: نباید به خاطر نظرات و سلایق شخصی وحدت و شکوه اسلامی را بشکنیم، که متاسفانه برخی‌ها بدون هیچ مبنای فقهی در این زمینه اقدام می‌کنند.

وی گفت: هرکجا که هماهنگی وجود داشته باشد اهداف به بهترین شیوه پیش خواهد رفت لذا انتظار ما از شما ائمه جمعه دائم و موقت این است که با هم هماهنگ باشید و خدایی ناکرده ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنید.

حیدری‌کبیر با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه جایگاهی مهمی است و مسائل مهم باید در آن بیان شود افزود: ائمه جمعه و جماعات اختلافات جزئی را به گونه‌ای در جمع نشان ندهند که این مسئله موجب بی‌اعتمادی در مردم خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما