شناسهٔ خبر: 32440467 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در شرايط رکود تصميم به افزايش ماليات نداريم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نايب رئيس فراکسيون مستقلين ولايي مجلس شوراي اسلامي به نقل از محمد شريعتمداري وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: در شرايط رکود تصميم به افزايش ماليات نداريم و به دنبال منابع جديد مالياتي و کاهش فرار مالياتي هستيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز- سه شنبه- فراکسيون مستقلين ولايي مجلس شوراي اسلامي گفت: در جلسه امروز با حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي مسائل پيرامون اين وزار‌خانه بررسي شد.
وي اضافه کرد: وزير تعاون در اين نشست بيان کرد که در هر استان سيل زده يکي از معاونين وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي در حوزه فعاليت‌هاي وزارتخانه استقرار پيدا کرده است.
جعفر زاده ادامه داد:موضوع ديگري که در نشست امروز بررسي شد شفافيت در توزيع منابع، اشتغال، اطلاع از وضعيت افرادي بود که اشتغال غيررسمي يا نيمه وقت دارند.
نماينده مردم رشت در مجلس گفت: بر اساس اعلام وزير سايتي ايجاد شده تا کساني که تسهيلات دريافت مي‌کنند و در آمار شاغلين قرار مي‌گيرند مشخص شوند، همچنين استانداران موظف شده‌اند به منظور شفاف سازي در اين زمينه تمام شماري و راستي آزمايي اشتغال‌هاي نيمه وقت را انجام دهند.
نايب رييس فراکسيون مستقلين ولايي ادامه داد: صيانت از اشتغال موجود، حمايت از صنايع و مجموعه‌هاي فعال موضوع ديگر اين نشست بود و اين که چه اقداماتي انجام شود تا کارگران کمتر اشتغال خود را از دست بدهند. همچنين شريعتمداري در اين جلسه از بحث وام اشتغال روستايي گله‌مند بود و بيان کرد که بخش صنعت در اشتغال روستايي ديده نشده است.
** دولت 180 هزار ميليارد تومان به تامين اجتماعي بدهکار است
نايب رئيس فراکسيون مستقلين ولايي مجلس ادامه داد: براساس اعلام وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي دولت 180هزار ميليارد تومان به تامين اجتماعي بدهکار است و سازمان حسابرسي نيز آن را تاييد کرده است، در قانون به منظور پرداخت بدهي‌هاي دولت بحث تهاطر مطرح شده اما اولويت تامين اجتماعي آورده نشده است.
وي افزود: در حوزه اشتغال روستايي باتوجه به محاسبات جديد تسهيل نرخ ارز معادل ريالي منابع آن 18 هزار ميليارد تومان است به همين دليل از سوي وزارت کار و کارگروه‌هاي تخصصي بيش از 18 هزار ميليارد تومان طرح سرمايه گذاري به بانک‌ها معرفي شده است.
وي تصريح کرد: 9 هزار ميليارد تومان اعتبار طرح‌هاي روستايي در بانک‌ها به تصويب رسيده و بيش از 7 هزار و 100 ميليارد تومان به متقاضيلان پرداخت شده است.
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: در اجراي قانون حمايت از اشتغال روستايي و عشايري تا بهمن ماه سال گذشته 6 هزار ميليارد تومان در اختيار بود که معادل 5 هزار ميليارد تومان منابع جديد نيز به آن اضافه شد که بخش اعظم اين مبلغ به نهادهاي حمايتي مانند کميته امداد امام خميني (ره) پرداخت شد.
** مطالبات بيمارستان ها به زودي تسويه مي شود
جعفرزاده ايمن آبادي گفت: وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اعلام کرد که در شرايط رکود تصميم به افزايش ماليات نداريم و به دنبال منابع جديد مالياتي و کاهش فرار مالياتي هستيم.
وي افزود: پرداخت مطالبات بيمارستان‌ها يکي از درخواست‌هاي نمايندگان بود که وزير اعلام کرد موافقت پرداخت رقمي را از دولت دريافت کرده‌ايم که با وصول آن به زودي با بيمارستان‌ها تسويه حساب مي‌کنيم.
نايب رئيس فراکسيون مستقلين ولايي مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: همچنين نمايندگان درخواست داشتند اجازه تجمعات آرام به کارگران براي طرح مطالبات آنها داده شود.
سيام**9121**1058 **2021**
انتهاي پيام /*

نظر شما