شناسهٔ خبر: 32439854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست وزير پاکستان:

روابط ايران و پاکستان بر خلاف ميل دشمنان آن بايد تقويت شود

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز (دوشنبه) در ديدار آقاي عمران خان نخست‌وزير پاکستان و هيئت همراه، ارتباط ملت‌هاي ايران و پاکستان را ارتباطي قلبي و عميق برشمردند و تأکيد کردند: روابط دو کشور برغم دشمني‌ها بايد هر چه بيشتر مستحکم و تقويت شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار با اشاره به ريشه‌هاي تاريخي ارتباطات دو ملت خاطرنشان کردند: اوج عزت و شکوه شبه قاره هند در دوران حکومت مسلمانان بر آن بوده است و بزرگ‌ترين ضربه استعمارگران انگليسي به اين منطقه مهم، نابود کردن تمدن برجسته اسلامي در آن بود.
رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از شخصيت‌هاي بزرگ پاکستاني همچون اقبال لاهوري و محمدعلي جناح، گفتند: روابط خوب، به نفع هر دو کشور است اما اين روابط دشمنان جدي دارد که بايد بر خلاف ميل آنها، همکاري‌ها و ارتباطات در بخشهاي مختلف تقويت شود.
ايشان، مسائل امنيتي در مرزهاي دو کشور را مهم خواندند و افزودند: گروههاي تروريستي که عامل ناامني در مرزها هستند با پول و سلاح دشمنان تغذيه مي‌شوند و يکي از اهداف حرکتهاي ضدامنيتي در مرزهاي ايران و پاکستان، آلوده کردن روابط دو کشور است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با تشکر از کمکهاي دولت پاکستان در قضيه سيل اخير، آغاز سفر آقاي عمران خان به کشورمان از مشهد و زيارت حرم مطهر حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه‌السلام  را نشانه‌اي خوب برشمردند و ابراز اميدواري کردند با عنايات آن حضرت، اين سفر براي هر دو کشور مفيد و سازنده باشد.
در اين ديدار که آقاي روحاني رئيس جمهوري نيز حضور داشت، آقاي عمران خان نخست‌وزير پاکستان، مذاکرات خود در تهران را خوب خواند و گفت: در اين مذاکرات بسياري از مسائل حل شد و وزراي پاکستاني نيز مذاکرات خوبي با همتايان ايراني خود داشتند.
نخست‌وزير پاکستان با اشاره به روابط تاريخي ايران و هند، گفت: مسلمانان 600 سال بر هند حکومت کردند و تأثير ايران بر آنها چنان بود که زبان رسميِ حکومت هند، فارسي شد.
آقاي عمران خان بزرگترين غارت ثروت هند را مربوط به دوره حضور انگليس در اين کشور خواند و افزود: انگليسي‌ها همه ثروت هند را غارت کردند، نظام آموزشي آن را نابود و هند را به عنوان مستعمره جواهرنشان نامگذاري کردند.
نخست‌وزير پاکستان با بيان اينکه برخي نمي‌خواهند روابط تهران و اسلام آباد به يکديگر نزديک شود اما مي‌توانيم بر مشکلات فائق آييم، خاطرنشان کرد: تلاش مي‌کنيم روابط دو کشور مستحکم‌تر از قبل شود و با دولت جمهوري اسلامي ايران در تماس مستمر خواهيم بود.

 

 

نظر شما