شناسهٔ خبر: 32427172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جاسوسی هواپیمای آمریکایی از فعالیت‌های موشکی کره شمالی

در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی در آسمان کره جنوبی مشاهده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی «RC-۱۳۵W» برفراز سئول، پایتخت کره‌جنوبی مشاهده شده است.

این هواپیمای آمریکایی هفته گذشته بر فراز منطقه پرواز ممنوع کره جنوبی به پرواز درآمده است. این منطقه پرواز ممنوع بر اساس توافقی در سپتامبر سال ۲۰۱۸ به منظور جلوگیری از تنش مرزی میان دو کره تعیین شد.

یک مقام نظامی کره جنوبی با اعلام این خبر گفت: آخرین باری که هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز سئول به پرواز درآمد در سال ۲۰۱۷ و پس از آزمایش‌های موشکی کره شمالی بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد پیونگ یانگ با نظارت مستقیم کیم جونگ اون، رهبر این کشور یک سلاح جدید تاکتیکی هدایت شونده را آزمایش کرده است. پاتریک شاناهان، سرپرست پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا آزمایش تسلیحاتی اخیر کره شمالی را مورد تائید قرار داد، اما یادآور شد موشک مورد استفاده در این آزمایش از نوع بالستیک نبوده است.

این نخستین آزمایش موشکی کره شمالی پس از نشست ناموفق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون در ماه فوریه در هانوی، پایتخت ویتنام است. در ملاقات دوم این دو در ماه فوریه سال جاری میلادی در ویتنام، دو طرف نتوانستند به توافق برسند و مذاکرات آن‌ها نیمه کاره رها شد. این دو مقام نخستین بار ۱۲ ژوئن سال گذشته میلادی در سنگاپور با یکدیگر ملاقات کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما