شناسهٔ خبر: 32427078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتبار ویژه به ساخت و تجهیز اردوگاه‌های دانش آموزی همدان اختصاص یافت

R41405/P/S6,75/CT7

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: کانون‌های تربیتی و اردوگاه‌های دانش‌آموزی ظرفیت خوبی در زمینه پرورش دانش آموزان است، اما آمارها نشان می‌دهد که استفاده مطلوبی از این مکان‌ها در همدان نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مهرداد نادری فر ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: استفاده بهینه از اردوگاه‌های دانش‌آموزی و کانون‌های تربیتی باید موردتوجه قرار گیرد و آموزش و پرورش باید برنامه منسجم، خوب و هدفمندی در این زمینه تدوین کند.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که در طول یک سال تنها 2 هزار و 800 نفر از جمعیت 280 هزارنفری دانش آموزان استان از اردوگاه گنج‌نامه و هزار و 400 نفر از کیوارستان استفاده کرده‌اند که رقم‌های خوبی نیست.

نادری فر بیان کرد: اردوگاه 13 آبان چالوس هم در طول یک سال 5 هزار دانش‌آموز را پذیرش کرده و رقم‌های استفاده از هر کانون تربیتی هم600 ، 200 و 140 نفر است که نشان می‌دهد از این مراکز استفاده بهینه نمی‌شود.

وی اعلام کرد: نزدیک به یک میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان به آموزش و پرورش اختصاص‌یافته که در جلسه بعدی شورا باید گزارش دهد در کجا هزینه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان هم با بیان اینکه از بسترهای مناسب برای رشد دانش آموزان، اردوگاه‌هاست و محور پیشرفت در حوزه پرورشی، تقویت کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌ها قرارگرفته است.

مسعود رستنده افزود: استان همدان دارای اردوگاه‌های مناسبی چون 13 آبان در چالوس، 18 هکتاری گنج‌نامه و 13 هکتاری کیوارستان است و نگین سبزی هستند که می‌توان برای آن‌ها برنامه‌ریزی ویژه داشت.

وی گفت: 20 میلیون تومان برای آماده شدن فوری اردوگاه کیوارستان اختصاص‌یافته و یکم تیر تا 15 شهریور 2 هزار و 640 دانش‌آموز را در برنامه نسیم قرآنی پذیرش می‌کند.

رستنده بیان کرد: برای استانداردسازی شبکه گرمایشی و برخی تعمیرات دیگر اردوگاه 13 آبان هم به 625 میلیون تومان و برای اردوگاه گنج‌نامه به 980 میلیون تومان برای خرید تجهیزات گرمایشی نیاز است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: به دلیل کمبود فضای آموزشی در ناحیه 2 همدان، کانون شهید پورمیدانی که دارای کد تخریب بود به سرانه آموزشی اضافه شد و قرار است بخشی از ساختمان جدید آموزش و پرورش ناحیه 2 پس از افتتاح به این مرکز اختصاص یابد.

رستنده با تأکید بر لزوم تقویت کانون‌های فرهنگی و تربیتی مطرح کرد: برای تجهیز و تعمیر کانون‌های فرهنگی و تربیتی یک میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

اردوگاه دانش‌آموزی ملایر و اسدآباد امسال ساخته می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان هم با بیان اینکه تعدد متولیان فرهنگی در استان موجب کم شدن اعتبارات این بخش می‌شود، گفت: اعتبار آموزش و پرورش در این حوزه بسیار کم است.

فرزاد تیموری افزود: تاکنون اعتباری مناسبی برای کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌ها وجود نداشته و خیران هم چندان تمایلی به ساخت اردوگاه‌ها ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند مدرسه یا نمازخانه بسازند؛ بنابراین باید اعتبار این بخش ویژه دیده شود.

وی اعلام کرد: کانون تربیتی ملایر با 25 درصد و کانون اسدآباد با 36 درصد پیشرفت فیزیکی از سال 81 باقی‌مانده، اما با پیگیری انجام‌شده قرار است در سال 98 از محل اعتبارات استانی و ملی تعیین تکلیف شوند.

تیموری افزود: تا سال 97 اعتبارات نوسازی تنها مربوط به طرح‌های آموزشی یا ورزشی بود، اما با رویکرد جدید و اختصاص اعتبار به حوزه ساخت و ساز فرهنگی در سال 98 بیش از 2 میلیارد تومان برای اردوگاه گنج‌نامه اختصاص‌یافته است.

وی بیان کرد: به اردوگاه ملایر هر سال 50 تا 60 میلیون تومان اختصاص می‌یافت، اما امسال 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به آن اختصاص‌یافته و اردوگاه دانش‌آموزی اسدآباد هم امسال با صرف 500 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما