شناسهٔ خبر: 32426463 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتحادیه اروپا: اوکراین اقدامات بیشتری برای اصلاحات و مبارزه با فساد صورت دهد

سران اتحادیه اروپا در پیام تبریک برای رئیس‌جمهور جدید اوکراین خواستار اقدامات بیشتر به منظور تحقق اصلاحات و مقابله با فساد در اوکراین شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا ضمن تبریک به «ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور منتخب اوکراین، از وی خواست تا هر چه بیشتر در زمینه اصلاحات  به ویژه مبارزه با فساد اقدام کند.

بنابر گزارش شبکه خبری رویترز، «دونالد توسک» رئیس‌ شورای اروپا و «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در قالب نامه‌ای مشترک از پیروزی زلنسکی در انتخابات استقبال کردند و تاکید کردند که با گذشت پنج سال از حضور «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور پیشین اوکراین در این سمت، کی‌یف همچنان مسیری طولانی برای تحقق آرزوهای مردم این کشور به منظور حکمفرما شدن صلح، دموکراسی پیش رو دارد. توسک و یونکر به زلوسکی اعلام کرده‌اند که می‌تواند روی کمک اتحادیه اروپا حساب کند.

زلنسکی در سال ۲۰۱۵ در فیلمی با عنوان «خادم ملت» نقش رئیس‌جمهور اوکراین را بازی کرده بود. او بعدا حزبی به همین نام تشکیل داد و وارد سیاست شد. وی از گفت‌وگو با روسیه حمایت کرده، اما گفته کی‌یف باید از مسکو مستقل باشد.

شکست پروشنکو در حالی صورت می‌گیرد که او در سال ۲۰۱۴ بعد از ناآرامی‌های مورد حمایت اروپا و با وعده بهبود وضعیت اقتصادی به پشتوانه کشورهای غربی روی کار آمد، اما نتوانست به وعده‌هایش عمل کند.

انتهای‌پیام/

نظر شما