شناسهٔ خبر: 32426123 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شاکری در گفتگو با مهر:

بخش خصوصی از فرصت سفر نخست وزیر پاکستان به ایران استفاده کند

سفیر اسبق ایران در پاکستان گفت: لازم است بخش خصوصی ما بهره برداری لازم را از فرصت سفر نخست وزیر پاکستان به ایران داشته باشد تا بتوانند وارد بازار آن کشور شوند.

صاحب‌خبر -

ماشالله شاکری سفیر اسبق ایران در پاکستان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به تهران و لزوم گسترش سطح مناسبات تجاری ما با همسایه شرقی، اظهار داشت: آقای عمران‌خان پس از آنکه در تابستان سال ۹۷ به قدرت رسید یکی از اولویت‌های سیاست خارجی خود را توسعه روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد.

وی گفت: زمانی که عنوان کشورهای همسایه اطلاق می‌شود، منظور کشورهایی است که با آنها سابقه خصومت وجود نداشته باشد که از جمله آنها جمهوری اسلامی ایران است که سابقه دیرینه ای از همکاری و روابط با پاکستان را دارد.

شاکری افزود: از ابتدا همه دولتمردان پاکستان سفر به جمهوری اسلامی ایران را جزو برنامه‌های خود داشتند و امروز هم آقای عمران‌خان از این قاعده مستثنا نیست و به همسایه غربی خود سفر و با مقامات عالی رتبه ایران دیدار و گفتگو انجام داد.

سفیر اسبق ایران در پاکستان تصریح کرد: هم به لحاظ سیاست‌های داخلی پاکستان، هم به دلیل برخی ملاحظات همسایگی و از طرفی سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی مبنی بر گسترش تعاملات با همسایگان جهت تحکیم روابط با آنها، هر دو طرف از این سفر استقبال کردند.

وی با بیان اینکه ما با کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و دیگر کشورها روابط و تعاملات مناسب تجاری داریم، گفت: پاکستان هم به عنوان یکی از کشورهای همسایه از روابط اقتصادی خوبی با ایران برخوردار است که ظرفیت افزایش هم دارد.

شاکری ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان می‌تواند مکمل یکدیگر باشد به نحوی که با صادرات و واردات کالاهای مختلف بر حسب نیاز دو کشور می‌توانیم منافع تجاری تهران_اسلام آباد را تأمین کنیم.

سفیر اسبق ایران در پاکستان با بیان اینکه متأسفانه زیرساخت‌های لازم سازمانی و فیزیکی برای افزایش سطح تعاملات تجاری میان دو کشور را نداریم، تصریح کرد: لازم است بخش خصوصی ما بهره برداری لازم را از فرصت سفر نخست وزیر پاکستان به ایران داشته باشد تا بتوانند وارد بازار آن کشور شود.

وی بیان کرد: ما می‌توانیم مواد اولیه مورد نیاز صنایع و بازار خود را از پاکستان وارد کنیم، البته ارتباط اقتصادی میان ایران و پاکستان ارتباطی با فضاسازی‌های بین المللی توسط آمریکا علیه ایران و تلاش آنها در به انزوا قرار دادن ما ندارد.

شاکری در پایان خاطرنشان کرد: همواره ایران برای پاکستان و آنها برای ما، به عنوان شرکا و همسایگان خوب و قابل اعتماد به حساب آمده اند.

نظر شما