شناسهٔ خبر: 32425108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گسترش همکاری نظامی آذربایجان-ترکیه با برگزاری رزمایش «کمال آتاتورک»

وزارت دفاع آذربایجان از برگزاری رزمایش مشترک با ترکیه و با مشارکت پرسنل نظامی، بالگردها، جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش مشترک با ترکیه در روزهای آتی خبر داده است.

 به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این رزمایش از 1 تا 3 مه (11  تا 13 اردیبهشت) برگزار می‌شود و نظامیان ترکیه‌ای حاضر دراین تمرین نظامی  وارد آذربایجان شده‌اند.

رزمایش سال 2019 «مصطفی کمال آتاتورک » نام دارد و قرار است یگان‌های نظامی ، خودروهای زرهی، آتشبارهای توپخانه، جنگنده‌ها و بالگردها و نیز سامانه‌های مختلف دفاع هوایی شرکت کنند.

در حالی برخی منابع از تلاش‌های آنکارا در ایجاد یک پایگاه نظامی در نخجوان خبر می‌دهند که هر دو کشور با جمهوری ارمنستان روابط تیره‌ای دارند و به ویژه آذربایجان در منطقه ناگورنو-قره باغ با این کشور اختلاف دارد.

قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی است و ریشه اختلاف آذربایجان و ارمنستان بر سر مسئله  «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است.

بر اساس این گزارش،  ارمنستان نیز قصد دارد در رزمایش مشترک ضد تروریستی تحت عنوان «آرارات – آنتی ترور 2019» شرکت کند. این رزمایش ضد تروریستی مشترک در قلمرو 7 کشور «همسود» برگزار می‌شود و  دو مرحله نهایی آن در سپتامبر(مهر) سال جاری میلادی در قلمرو ارمنستان برگزار می‌شود.

در این رزمایش بین المللی نهادهای امنیتی و ویژه ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان  شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

نظر شما