شناسهٔ خبر: 32421165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار بیرجند؛

بنیاد توسعه ورزش در بیرجند تشکیل شود

ناصری بر تشکیل بنیاد توسعه ورزش در بیرجند تاکید کرد و گفت: هر کدام از سمن ها پذیرنده ایده ها و طرح ها باشند این آمادگی وجود دارد اعتبارات را برای اجرای طرح ها در اختیارشان قرار می دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی ناصری» امروز ( 2 اردیبهشت) در نشست هم اندیشی با جوانان منتخب شهرستان بیرجند اظهار کرد: انتقادات جوانان در این جلسه را می پذیرم و بسیاری از جلسات در سیستم اداری به گونه ای برگزار می شود که دارای مشکلاتی است و باید تغییر و تحولی برای نحوه رسیدگی به مطالبات جوانان صورت بگیرد.

 

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه طی جلسات قبل یکی از مشکلات جوانان این بود که مدیران حرفشان را درک نمی‌کنند، گفت: در فرمانداری بیرجند با مشاوران جوانی همکاری داریم که دارای تخصص های مشاوره رسمی در حوزه بانکی، روستا، فرهنگی و آینده نگری هستند.

 

وی با بیان اینکه در زمان استاندار سابق خراسان جنوبی یک مجمع مشاوران جوان وجود داشت، افزود: در فرمانداری بیرجند این کار را رها نکرده ایم و اتاق فکرهایی با حضور جوانان و نماینده حوزه های مختلف برگزار می کنیم.

 

ناصری با تاکید بر اینکه ساختار ورزش استان طی سال های گذشته مخدوش شده بود، ادامه داد: در حوزه مدیریت آن مشکلات بسیاری داشتیم و سیاست های متناقض در آن وجود داشت و ورزشکاران ما از این مشکلات ضربه خوردند و از سال گذشته این مشکل برطرف شد و در مدیریت های گذشته همت لازم برای حل مشکلات ورزشکاران وجود نداشت.

 

فرماندار بیرجند گلایه کرد: تغییر مدیریت ها طی سالهای گذشته در حوزه ورزش استان سبب به حاشیه بردن جوانان ما شد و طی چند سال اخیر توانستیم اماکن ورزشی را ساماندهی کنیم تا بتوانیم زیرساخت ها را پیش ببریم و کارهای ریشه ای خود برای توسعه ورزش را پیگیری کنیم و ما از برخی اتفاق‌ها در حوزه ورزش ضربه خوردیم.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ چیز را با نامه و آیین نامه نمی توان  پیگیری کرد، گفت: اصل کار فرمانداری این است که بر فعالیت های دیگر سازمان ها نظارت کند و اما  اکنون وارد مقولاتی شده ایم که باید مشکلات یک سمن یا یک اداره را برطرف کنیم.

 

ناصری به بحث توسعه اشتغال اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه بحث اشتغال کاری از دو سال پیش شروع کردیم و این بود که در روستاها در بخش کشاورزی زیرساخت هایی را آماده کنیم و سال گذشته یک قرارداد 41 میلیارد تومانی در زمینه توسعه اشتغال روستاییان داشتیم که تاکنون  36 میلیارد تومان از آن را پرداخت کرده ایم.

 

فرماندار بیرجند با بیان اینکه برای توسعه و فروش حوله خراشاد نیز اقداماتی انجام داده ایم، ادامه داد: این اقدامات در جهانی شدن و اشتغال مردم روستای خراشاد تاثیر بسیاری داشته است و این اقدامات را در سال گذشته انجام داده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات جوانان در حوزه ورزش پهلوانی و ورزش قهرمانی را باید پیگیری کنیم، گفت: باید بنیاد توسعه ورزش در بیرجند تشکیل شود تا جوانان ما از این سردرگمی رها شوند و همه ورزشکاران ما باید از امکانات به صورت برابر استفاده کنند و در مدیریت هیئت های ورزشی و نحوه واگذاری اماکن باید یک بازنگری صورت بگیرد.

 

ناصری با توجه به اینکه از طرح های اشتغال روستایی حدود 5 نفر حمایت و سرمایه گذاری کردند، ادامه داد: اکنون فروش ویترینی پاسخگوی فروش محصولات تولیدی استان نیست و باید به سمت فروش آنلاین این محصولات برویم.

 

فرماندار بیرجند با تاکید بر اینکه  بحث آموزش پیش از ازدواج بسیار اهمیت دارد، افزود: تاثیرپذیری جوانان ما از محیط های آموزشی بیشتر از خانواده است و این آموزش ها را باید وارد فضاهای آموزشی جامعه کنیم.

 

وی با توجه به اینکه مسائل فرهنگی چیزی نیست که از طریق نامه و شیوه نهادینه کنیم، عنوان کرد: باید از طریق راه های فرهنگی برای نهادینه کردن آن اقداماتی داشته باشیم و ما دچار فست فود خوری فکری شده ایم و برخی اوقات مسائل غلط را دریافت می کنیم و می پذیرم.

 

ناصری با اشاره به اینکه طرح خنده درمانی را پیگیری خواهیم کرد، گفت: اگر طرح ارائه شود در کارگروه های زیر مجموعه اجرایی خواهیم کرد و با سمن های بسیاری در فرمانداری قرارداد بسته‌ایم.

 

فرماندار بیرجند در پایان اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که هر کدام از سمن ها پذیرنده ایده ها و طرح ها باشند  اعتبارات را در اختیار سمن ها برای اجرای طرح هایشان قرار می دهیم.

 

 

نظر شما