شناسهٔ خبر: 32410621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت بازگشت طرح اقدام متقابل در برابر تروریستی خواندن سپاه به عنوان سازمان تروریستی به کمیسیون امنیت ملی

نماینده مردم قائم‌شهر گفت: بهتر است که طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی به کمیسیون بازگردد و واژگان مرتبط با منافع نظام و استکبارستیزی مستدل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه) در جریان بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا طی اخطاری، اظهار کرد: طرحی که اکنون در مجلس مطرح شده و نمایندگان با رأی کم نظیر به دلیل نوع برخورد ملت بزرگ ایران و نگاه وکلای ملت در مجلس بررسی می‌شود پاسخی نسبت به پلشت اندیشی شیطان بزرگ است.

وی افزود: متن و برخی واژگان در مواد ۲، ۵ و ۷ این طرح در تغایر با بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی ۱۵۲ و ۱۵۶ است.

ادیانی ادامه داد:‌ هر طرح و لایحه‌ای که تصویب شود باید مجموعه سیاست‌ها و دکترین سیاست‌های خارجی ما بدون واژگان کش‌دار باشد.

نماینده مردم قائم‌شهر تصریح کرد: به نظر می‌رسد این طرح با توجه به اینکه در کمیسیون امنیت چکش کاری شده باید با رعایت اصل ۳ قانون اساسی و توجه به رویکرد سپاه پاسداران به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون بازگردد و واژگان مرتبط با منافع نظام و استکبار ستیزی در آن مستدل باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: ملاحظاتی که مطرح شد مطابق بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی قابل توجه است لذا اگر آقایان موافق هستند این طرح به کمیسیون بازگردد.

انتهای پیام/

نظر شما