شناسهٔ خبر: 32410586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مهدویت بزرگ‌ترین مکتب اصلاح ساختاری جامعه است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مهدویت را بزرگ‌ترین مکتب اصلاح ساختاری جامعه عنوان کرد و گفت:

صاحب‌خبر -

مهدی ستوده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، با تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت ولیعصر (عج)، اظهار کرد: فرهنگ مهدویت پیام‌آور بیدارى و آگاهى امت بزرگ اسلام بوده و مردمى‌ترین فرهنگ بشرى به شمار می‌رود که در پرتو آن امید به کاستن از رنج محرومان، آزادى مظلومان و برقرارى عدالت اجتماعى، همواره طنین انداز قلب‌هاى مشتاق و علاقمند به حضرت مهدى (عج) است.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ مهدوی عامل پیش‌گیرى بنیادى از تهاجم و شبیخون فرهنگى عنوان است و اشاعه آموزه‌ها و سیره حضرت ولیعصر (عج)، در آماده‌سازى جامعه انسانى براى تحقق جامعه مهدوى تأثیرگذار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، مهدویت را اساس و بنیاد تفکر تشیع معرفی کرد و افزود: مهدویت به منزله بنیاد تفکر تشیع، چنان منزلت و جایگاهی در این مکتب دارد که با نبود آن، اندیشه شیعه فرو می‌ریزد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، تهذیب و خودسازی را وظیفه اصلی شیعیان در عصر غیبت عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت فرهنگ مهدوی در مذهب شیعه و تلاش دشمنان در سست نمودن پایه‌های آن، شیعیان در دوران غیبت امام مهدی (عج) دارای رسالت و مسئولیت خطیری می‌باشند.

وی گفت: لازم است که منتظران واقعی با خوداندیشی و خودسازی، زمینه تحقق ظهور را تسهیل ‌نمایند، به این معنی که منتظر واقعی قبل از آنکه به فکر اصلاح دیگران باشد، باید با احیای شاخصه‌های مهدی پسند و مزین شدن به ویژگی‌های نیک و اخلاق اسلامی، خود را در زمره یاران واقعی امام مهدی (عج) قرار دهد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۶۲۵

نظر شما