شناسهٔ خبر: 32406970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ارائه خدمات آنلاین در کیوسک‌های هوشمند

روزنامه جوان

هزار و ۲۰۰ کیوسک مطبوعاتی و گلفروشی تهران پس از ساماندهی، هوشمند‌سازی شدند و در این کیوسک‌ها خدمات شهری همچون شارژ موتورسیکلت و بلیت حمل‌ونقل عمومی و سایر خدمات شهری به شهروندان عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین:  کیوسک‌های شهری در معابر شهری در حال حاضر خدماتی همچون فروش مطبوعات و گل را ارائه می‌دهند. حالا مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اعلام کرده است، با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و نیاز مردم به ایجاد تغییرات در سطح شهر، کیوسک‌های فعلی تبدیل به کیوسک‌های هوشمند خواهند شد.
حمیدرضا تحصیلی با بیان اینکه کیوسک هوشمند پارامتر‌های خاصی دارد، اظهار داشت: این کیوسک‌ها از نظر شکل و قیافه کاملاً با کیوسک‌های فعلی متفاوت است. همچنین چینش روزنامه در کیوسک‌های هوشمند نیز متفاوت خواهد بود و دیگر دور کیوسک روی زمین ریخته نمی‌شود. وی افزود: از نظر تبلیغاتی، تابلو‌های بالای کیوسک‌های هوشمند، مانیتور هستند و از یک جای متمرکز راهبری می‌شوند. همچنین کیوسک‌های هوشمند حتماً آنتن وای‌فای خواهند داشت، ضمن اینکه مجهز به ATM (خودپرداز) خواهند بود. علاوه بر این، دستگاه خرید و فروش بلیت و انواع خدمات اینترنتی رایگان به مشتری دارند تا مشتریان با یک کارت بتوانند خدمات را دریافت کنند. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: در صورتی که بتوانیم به ساماندهی موتورسیکلت‌ها ورود کنیم، در صورت توافق با سازمان محیط زیست، تصمیم داریم پایگاه شارژ موتورسیکلت‌ها را هم در همین کیوسک‌ها تعبیه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کیوسک هوشمند یک پدیده خیلی جدید، شیک و امروزی است که اگر موفق شویم، در سطح شهر اجرایی خواهد شد.
تحصیلی اضافه کرد: سال‌هاست که کیوسک‌ها در کنار خیابان کاسبی می‌کنند و به نوعی امکان جمع‌آوری آن‌ها وجود ندارد. از همین‌رو ساماندهی آن‌ها را در برنامه داریم. البته طرح نهایی را شورای شهر باید تصویب کند، یعنی حوزه خدمات شهری باید لایحه‌ای در این خصوص به شورای شهر ارائه دهد و در صورت تأیید شورا، طرح عملیاتی می‌شود. ساماندهی کیوسک‌ها و المان‌های شهری و تبدیل آن‌ها به تجهیزات به‌روز برای ارائه خدمات در شهر ۱۰ میلیونی یک اقدام بجاست که باید مدیریت شهری متناسب با تغییر سیمای شهری انجام دهد و نیاز‌های شهروندان را تا حد ممکن برطرف کند.

نظر شما