شناسهٔ خبر: 32402663 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیر موسسه مهد قرآن آذربایجان‌شرقی طرح کرد؛

تجلیل از 477 حافظ و قاری قرآن در استان/ همایش رویش‌های قرآنی مولود چهل سالگی انقلاب

وظیفه‌شعاع گفت: ۳۷۸ نفر از تجلیل شدگان حافظان کل قرآن هستند که از این میان ۲۹۴ نفر زن و ۸۴ نفر است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش آناج، رحیم وظیفه‌شعاع ظهر امروز در همایش رویش‌های قرآنی به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به ورود به چهلمین سال انقلاب اسلامی باید دستاورهای قرآنی انقلاب را به نمایش می‌‌گذاشتیم از این‌رو با همفکری و کمک نماینده ولی‌فقیه در استان که خود فردی قرآنی است اقدام به برگزاری این همایش کردیم.

وی افزود: این همایش برای گرامیداشت معنوی اساتید و حفاظان بوده تا بتوانیم  یاد کرده و از زحمت بی‌دریغ‌شان  تشکر کنیم که البته حق قرآنیان این تجلیل‌ها نیست.

مدیر موسسه مهد قرآن استان خاطرنشان کرد: ویژگی این همایش در این است که از  ۴۷۷ نفر تجلیل به عمل آورده شد که ۴۰ نفر به صورت نمادین بودند  که با امتیازات خاص و تلاش مضاعف  روی سن تجلیل شدند و مابقی در قالب ۳۵ گروه ۱۴ نفره در سالن تجلیل شدند.

وی اضافه کرد: ۳۷۸ نفر از تجلیل شدگان حافظان کل قرآن هستند  که از این میان ۲۹۴ نفر زن و ۸۴ نفر است.

وظیفه‌شعاع گفت: ۹۹ نفر از تجلیل شدگان در این همایش نیز قاری قرآن هستند که  ۹۶ نفر آنها مردان و سه نفر زن هستند.

وی متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی حافظان و قاریان قرآن زیادی دارد و این افراد تجلیل شده کسانی هستند که آزمون‌های لازم را داده و حفظ قرآن آنها محرز شده  و دارای مدرک هستند.

این فعال قرآنی خاطرنشان کرد: امروز ۴۷۷ الگوی قرآنی در جامعه معرفی شد و امیدواریم در سال‌های آتی تعداد کثیری از حافظان و قاریان به این لشکر قرآنی ملحق شوند.

وی همچنین یاد قاری بین‌المللی استان که سال‌هاست با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند را گرامیداشت و گفت:  فرهاد موذن از قاریان برتر کشور در حال حاضر مشغول امتحان الهی است و در حال مبارزه با یک بیماری است که با این حال همچنان شاکرانه در حال حمد و سپاس پروردگار می‌باشد.

نظر شما