شناسهٔ خبر: 32397407 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده دموکرات: واضح است ترامپ جرایمی را مرتکب شده که باید به خاطر آنها استیضاح شود

«دیوید سیسیلین»در واکنش به گزارش رابرت مولر اعلام کرد دونالد ترامپ باید به دلیل کارشکنی در اجرای عدالت استیضاح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دیوید سیسیلین، نماینده دموکرات رودآیلند در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به گزارش رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا اعلام کرد کاملا مشخص است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جرایمی را مرتکب شده که باید استیضاح شود.

وی در این خصوص گفت: ما این را می دانیم که کارشکنی در اجرای عدالت جرمی است که باید رئیس جمهور به خاطر انجام آن استیضاح شود. هیچ شکی در آن نیست. این همان چیزی است که در گزارش مولر دیده می شود. ما مدارک و شواهد بیشتری برای جمع آوری داریم. کاملا آشکار است که رئیس جمهور جرایمی را مرتکب شده است که باید استیضاح شود.

رشیده طالب، نماینده فلسطینی تبار دموکرات در ماه ژانویه سال جاری میلادی قطعنامه‌ای را به کنگره ارائه کرد که در آن از کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد این مسئله را بررسی کند که آیا دونالد ترامپ جرایمی را مرتکب شده که بتوان او را استیضاح کرد یا خیر. در آن زمان فقط یک نماینده دموکرات دیگر این قطعنامه را امضا کرده بود. اما به نظر می‌رسد به دنبال انتشار گزارش رابرت مولر، تعداد بیشتری از دموکرات‌های کنگره به استیضاح ترامپ علاقه‌مند شده‌اند.

ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره و الیزابت وارن، نماینده دموکرات مجلس هم در واکنش به گزارش مولر در حساب های توییتر خود اعلام کردند که روند استیضاح دونالد ترامپ باید آغاز شود.

ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا روز پنجشنبه نسخه‌ای سانسور شده از گزارش رابرت مولر را منتشر کرد. جرالد نادلر، رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به این وزارتخانه خواستار انتشار متن کامل و بدون سانسور گزارش مولر تا اول مه سال جاری میلادی شد.

گزارش رابرت مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است. یکی از این موارد تصمیم دونالد ترامپ برای اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی است. اما مولر هیچ نتیجه‌گیری کلی درباره اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا چنین کارشکنی‌هایی را مرتکب شده است ارائه نکرد و تصمیم گیری درباره این مسئله را به کنگره واگذار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما