شناسهٔ خبر: 32394967 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاد حوزه:

امام زمان(عج) تکیه گاه مستضعفان و موحدان عالم است

قم - ایرنا - استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به فضیلت بسیار زیاد شب نیمه شعبان گفت: امام زمان(عج) تکیه گاه و نقطه امید تمام مستضعفان و موحدان عالم است که جهان را سرشار از عدل و توحید می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی شنبه شب در آیین ویژه برنامه جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، افزود: امام زمان(عج) در خوشی ها و ناخوشی ها با شیعیان خود شریک است و این موجب می شود تا شیعه هیچگاه ناامید نشده و بن بستی در مقابل آنها نباشد.
وی با تاکید بر اینکه مقدرات و سرنوشت عالم به دست امام زمان(عج) رقم می خورد اظهار داشت: حضور در مسجد مقدس جمکران به عنوان نقطه ای که قدمگاه ولی عصر(عج) است، در شب نیمه شعبان افتخار بزرگی است.
حجت الاسلام عالی با اشاره به اعمال شب نیمه شعبان اظهار داشت: دعای کمیل، غسل و احیا از جمله اعمال در این شب است که باید از لحظات آن نهایت استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه ملاک منتظر بودن میزان حضور امام زمان(عج) در زندگی افراد است، اظهار داشت: انتظار به معنی انجام تمام تکالیفی است که امام زمان(عج) از منتظران خود توقع دارد و منتظر واقعی کسی است که اعمال خود را بر اساس رضایت ولی عصر(عج) تنظیم می کند.
وی نیمه شعبان را فرصتی برای تجدید عهد با امام زمان(عج) دانست و گفت: اگر شیعیان در بستر سازی ظهور و ایستادن بر اصول اسلامی یکدل و همدل باشند، پیروزی و ظهور به طور حتم محقق می شود و این موضوعی است که ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حوادث پس از آن تجربه کرده است.
این استاد اخلاق حوزه علمیه قم، با اشاره به حادثه سیل اخیر گفت: آمریکا به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در سال های گذشته دچار طوفان شد و با تحمل میلیاردها دلار خسارت و بیش از یک هزار کشته، هفت سالی است که موفق به بازسازی آن نشده است
وی با تجلیل از حضور گسترده نیروهای امدادی، قشرهای مردم و نیروهای مسلح در سیل اخیر، اظهار داشت: در این حادثه که بسیاری از استان های کشور را فراگرفت، همدلی مردم در کمک به سیل زدگان را شاهد بودیم.
حجت الاسلام عالی گفت: خسارت سیل بسیار بالاست و باید همه ما هر چقدر که توان داریم کمک کنیم تا این مشکل بزرگ برطرف شود.
وی ادامه داد: در سیل اخیر چون مردم پای کار آمدند، خسارت به حداقل رسید و اگر شیعیان در آمدن امام زمان(عج) نیز یکدل باشند، فرج به تاخیر نخواهد افتاد و لازمه آن این است که بازار، اقتصاد، سینما، هنر و جامعه ما جامعه امام زمانی(عج) باشد.
سیل در هفته های نخست سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به برخی شبهات پیرامون مهدویت گفت: شبهات پیرامون این مساله به طور چشم گیر و هدفمندی افزایش یافته است، به همین دلیل در آخرالزمان اگر اعتقادهایمان را محکم نکنیم دچار لغزش خواهیم شد.
حجت الاسلام عالی با بیان اینکه عالم برای بندگی خالص خدا خلق شده است اظهار داشت: اگر بنده خالص خدا در عالم نباشد، خلقت انسان و هدف خلقت بی معناست به همین دلیل باید یک انسان کامل که حق بندگی خدا را به جا می آورد همواره در دنیا وجود داشته باشد به همین دلیل امکان ندارد که زمین خالی از حجت خدا باشد.
وی ادامه داد: اعتقاد شیعه به زنده بودن امام زمان(عج) موجب شده تا شیعیان در تمام احوال، حضرت ولی عصر(عج) را همواره ناظر بر اعمال خود بدانند و این موجب سبک زندگی مهدوی که ناامیدی در آن راه ندارد، در بین شیعیان شده است.
این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام زمان(عج) صدها برابر دلسوزتر از پدر برای شیعیان و پیروان خود است گفت: این امام بزرگوار معدن رحمت است و این موجب شده تا شیعه در طول تاریخ و در سخت ترین شرایط هیچ گاه امید خود را از دست ندهد.
ویژه برنامه های جشن سالروز میلاد باسعادت امام زمان(عج) از عصر امروز در مسجد مقدس جمکران، حرم حضرت معصومه(س) و دیگر اماکن قم با حضور باشکوه عاشقان و ارادتمندان حضرت ولی عصر(عج) آغاز شده است.
7404/ 1175

نظر شما