شناسهٔ خبر: 32393944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان لنده تشریح شد؛

تامین و حفظ سلامت جامعه نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است/مراقبت های بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده برنامه‌های هفته سلامت در این شهرستان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، امراله خانی با اشاره به شعار این هفته با عنوان "مراقبت های بهداشتی اولیه، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت"  و اهداف آن، برنامه های اجرایی در طول این هفته را تشریح کرد.

 

وی افزود: همه ساله هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه با محوریت شعار سال سازمان جهانی بهداشت و با هدف فرهنگسازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت مردم در سراسر کشور برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه سلامت مقوله‌ای بوده که با تمام اقشار و گروه‌های سنی مرتبط است، ادامه داد: تامین و حفظ سلامت جامعه نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌ها و همکاری عموم مردم است.

 

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد:برگزاری همایش پیاده روی، نشست پرسش و پاسخ با مردم، کلاس‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی با موضوع شعار سال، چاپ  بروشور و پمفلت در سطح شهر و همچنین نصب بنر شهری با رویکرد برجسته کردن شعار هفته سلامت و اجرای برنامه‌های آموزشی در تمام مدارس و تخصیص انشا در تمام مقاطع با هماهنگی و همکاری آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در هفته سلامت است.

 

 وی دیدار با امام جمعه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، اتوبوس اطلاع رسانی ایدز، بازدید تیم ضربتی بهداشت محیط از صنوف حساس، غربالگری و مراقبت بیماران در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی وسرطان‌ها، عیادت از بیماران، ویزیت رایگان بیماران در روستا، معدوم سازی مواد فاقد شرایط بهداشتی از سایر برنامه های این هفته در شهرستان لنده عنوان کرد.

 

 خانی خاطرنشان کرد: نشست خبری با اصحاب رسانه، آموزش مردم در مساجد، صبحانه سالم در مدارس، مانور بازدید بهداشتی از محلات نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته سلامت است.

 

انتهای پیام

نظر شما