شناسهٔ خبر: 32392507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

وصیتنامه امام خمینی(ره) به عنوان منشور انقلاب اسلامی بازخوانی شود

حجت الاسلام اشجری از پیشنهاد اجرای ۱۲۳ برنامه به‌منظور بزرگداشت یاد و خاطرۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی در گیلان خبر داد و گفت: وصیتنامه امام خمینی(ره) به عنوان منشور انقلاب اسلامی بازخوانی شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «مجتبی اشجری» امروز(۳۱شنبه،  فروردین) در نشست هماهنگی بزرگداشت سی‌اُمین سالگرد عروج عارفانۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی که در دفتر نمایندۀ ولی‌فقیه در گیلان برگزار شد، گفت: وصیت‌نامۀ سیاسی الهی امام خمینی(ره) به عنوان منشور انقلاب اسلامی در روزهای منتهی به سالگرد معمار کبیر انقلاب اسلامی بازخوانی شود.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی‌عصر(عج) و همچنین دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تصمیم احمقانه، ابلهانه و نابخردانۀ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر قراردادن این نهاد انقلابی در فهرست سازمان‌های تروریستی، موجب شد موجی از وفاق و همدلی در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد شود تا دشمنان بدانند که 80 میلیون ایرانی پاسدار حریم ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند.

 

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت باشکوه سی‌امین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: برنامه‌های متعددی و متنوعی برای بزرگداشت یاد و خاطرۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان پیش‌بینی شده است.

 

اشجری با تاکید بر لزوم تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام(ره) برای نسل جوان، تصریح کرد: سی سال از عروج عارفانۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی گذشته است و جوانان امروز کشور که حضرت امام(ره) را ندیده و درک نکرده‌اند، می‌توانند با مطالعۀ آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی به شخصیت و جایگاه والای ایشان پی‌ببرند.


وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی در 12 بهمن سال 57 بر فرودگاه دل میلیون‌ها ایران فرود آمد، افزود: امروز نیز پس از گذشت ۳۰ سال از ارتحال جانسوز، همچنان در بهشت زهرای دل مردم جای دارد.



رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه همواره دو خطر فراموش‌شدن و تحریف، مناسبت‌های انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی تلاش می‌کنند شخصیت حضرت امام(ره) را تحریف کنند یا به نوعی مسائلی را با دروغ به ایشان نسبت دهند که باید بسیار هوشیار بود و فریب نخورد.


وی از پیشنهاد اجرای 123 برنامه برای بزرگداشت یاد و خاطرۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی در استان گیلان خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت یاد و خاطرۀ بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال‌جاری با توجه به احتمال تقارن روز 14 خرداد با عید سعید فطر، در روز 13 خردادماه برگزار خواهد شد.


اشجری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره) است، اظهار کرد: از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکایا به منظور ترویج اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی بهره‌برداری خواهد شد.


وی به فاصله سه روزۀ راهپیمایی روز جهانی قدس با مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: از ظرفیت روز جهانی قدس نیز برای تبیین اندیشه‌های ضداستکباری معمار کبیر انقلاب اسلامی بهره‌برداری شود.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تعطیلات چهار روزه در نیمۀ خرداد ماه سال‌جاری و ظرفیت‌های گردشگرپذیری استان، بیان کرد: اجرای برنامه‌های تبیینی برای مسافران در اماکن گردشگری گیلان پیش‌بینی شده است.


وی خواستار بازخوانی وصیت‌نامه حضرت امام(ره) به عنوان منشور انقلاب اسلامی در روزهای منتهی به سالگرد معمار کبیر انقلاب اسلامی شد و تصریح کرد: صدا و سیما مرکز استان و رسانه‌های محلی نسبت به تبیین شخصیت والای بنیانگذار جمهوری اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.

نظر شما