شناسهٔ خبر: 32387866 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزيرمختار سفارت لهستان:

مردم ايران بيشتر از فيلم‌هاي کمدي استقبال مي‌کنند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- ويچخ اونلت وزير مختار سفارت لهستان که آثار اصغر فرهادي را دنبال مي‌کند معتقدست، فرهادي در آثارش اگر چه به مسايل داخل ايران مي‌پردازد اما در واقع دغدغه‌هاي جهاني را مطرح مي‌کند که به نوعي مساله همه مردم دنياست.
به گزارش آريا و به نقل از ستاد خبري سي و هفتمين جشنواره جهاني فيلم فجر، ويچخ اونلت وزير مختار سفارت لهستان در ايران در حاشيه بازديد از سي و هفتمين جشنواره جهاني فيلم فجر با اشاره به تاثيرگذاري برنامه‌هاي فرهنگي در راستاي بهبود روابط ميان دو کشور گفت: يکي از راه‌هاي بهبود روابط ميان کشورها، استفاده از فرصت مناسب تبادلات فرهنگي است که برنامه هفته فيلم لهستان در ايران در همين راستا برگزار مي‌شود.
وي همچنين از صنعت توريسم به عنوان يکي ديگر از راه‌هاي ايجاد و بهبود روابط ميان کشورهاي مختلف ياد کرد و ادامه داد: يکي ديگر از راه‌هاي بهبود روابط ميان دو کشور، بهره مندي از صنعت توريسم است که ايران بايد در اين زمينه تلاش بيشتري کند تا کشورش را در دنيا کشوري امن، مهمان پذير و توريستي معرفي کند. من معتقدم که هيچ مشکلي براي سفر کردن مردم لهستان به ايران وجود ندارد، ايران کشور جذاب و شگفت انگيزي است که مردم دنيا مي‌توانند بدون هيچ مشکلي به عنوان توريست به ايران سفر کنند.
وزير مختار سفارت لهستان درباره صنعت سينماي ايران نيز بيان کرد: در سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، حضور داشتم و فيلم «سرخ پوست» را ديدم که موضوع آن درباره جابجا کردن يک زندان بود. همچنين در هفته فيلم اروپا نيز حضور داشتم که تجربه جالبي بود و تنها فيلم لهستاني اين برنامه را ديدم.
اونلت اضافه کرد: فيلم‌هاي اکران شده و پرفروش در ايران را نيز دنبال و فکر مي‌کنم مردم ايران بيشتر از فيلم‌هاي کمدي استقبال مي‌کنند.
وي درباره سينماگران ايراني که مي‌شناسد و آثارشان را دنبال مي‌کند، عنوان کرد: همان طور که همه اروپايي‌ها، اصغر فرهادي سينماگر ايراني را مي‌شناسند، من هم فيلم‌هاي اين فيلمساز ايراني شامل «درباره الي»، «جدايي نادر از سيمين» و «فروشنده» را ديده‌ام و آثارش را دنبال مي‌کنم. فکر مي‌کنم فرهادي در آثارش اگر چه به مسايل داخل ايران مي‌پردازد اما در واقع دغدغه‌هاي جهاني را مطرح مي‌کند که به نوعي مساله همه مردم دنياست.
ويچخ اونلت وزير مختار سفارت لهستان در ايران درباره جشنواره جهاني فيلم فجر گفت: مخاطب اين جشنواره مردم ايران هستند که مي‌توانند به تماشاي فيلم‌هاي خارجي بنشينند و مشاهده کنند که بسياري از مسايلي که در فيلم‌ها مطرح مي‌شود، مساله جهاني است و اين نشان مي‌دهد که همه ما انسان و شبيه به هم هستيم.
آدرس سايت رسمي جشنواره Fajriff.com و پست الکترونيکي جشنواره Info@Fajriff.com است.
سي‌وهفتمين دوره جشنواره جهاني فيلم فجر از 18 تا 26 آوريل 2019 (29 فروردين تا 6 ارديبهشت 1398) به دبيري رضاميرکريمي در تهران در حال برگزاري است.


نظر شما