شناسهٔ خبر: 32385144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اردیبهشت برفی در کوهرنگ/ دمای هوا به زیر صفر می‌رسد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه بارشی به استان برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق استان بارش باران و در شهرستان کوهرنگ وقوع برف پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

مهرداد قطره سامانی افزود: طی روزهای گذشته شاهد وقوع بادهای شدید در مناطق مختلف استان بودیم که سرعت باد در برخی ساعات به 90 کیلومتر بر ساعت نیز می رسد و این بادها برای روزهای شنبه و یکشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه با فعال شدن یک سامانه بارشی در استان بارش برف را در شهرستان کوهرنگ و بارش باران را در سایر نقاط استان پیش رو خواهیم داشت.

قطره سامانی تصریح کرد: پیش بینی می شود بارش ها در شهرستان لردگان 10 میلیمتر، اردل و شلمزار حدود 8 میلیمتر و سایر نقاط استان نیز بین 3 تا 5 میلیمتر باشد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از کاهش محسوس دما در استان خبر داد و گفت: برای صبح چهارشنبه دما در کوهرنگ به 4 درجه زیر صفر می رسد و در شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان نیز تا 2 درجه زیر صفر کاهش می یابد.

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرد و با وجود بارش های خوب فروردین ماه امسال همچنان کارشناسان بر این باورند که این بارش ها نمی تواند عمق خشکسالی یک دهه اخیر را جبران کند.

46

نظر شما