شناسهٔ خبر: 32379049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رییس جمهور در لرستان

تسريع در عمل مهمترين کار در مناطق سيل زده

خبرگزاری صداوسیما

همه دستگاههای مسئول باید تلاش کنند مردم تا زمان اسکان ثابت زندگی قابل تحملی داشته باشند.

صاحب‌خبر -
گزارش کامل از حضور رييس جمهور در لرستان
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3413715"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3413715?width=350&height=250"></script></div>
رئیس جمهور در اجتماع مردم سیل زده پلدختر
دولت با همه توان و تا پایان کار بازسازی در کنار مردم مناطق سیل زده خواهد بود
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رئیس جمهور در جمع مردم سیل‌زده پلدختر با تأکید بر اینکه قلب همه مردم ایران در این ایام در کنار شما بود و برای شما می‌تپید، تصریح کرد: بازسای پلدختر، معمولان و روستا‌های آسیب‌دیده استان لرستان که خسارات سنگینی دیده‌اند، در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و قرارگاه بازسازی و سازندگی زمینه‌های لازم را برای مردم این مناطق مهیا خواهد کرد.
آقاي حسن روحانی اظهارداشت:فراموش نمی‌کنم در لحظاتی که سیل شما را محاصره کرده بود و دسترسی به پلدختر امکان نداشت و به صورت مداوم با استاندار در تماس بودم و همه مردم و دولت نگران سلامت و جان مردم پلدختر بودند. در اولین صبح پس از حادثه سیل مطلع شدیم که جان عزیز مردم پلدختر به سلامت است و همه ما خوشحال شدیم گر چه با خسارت سنگینی مواجه شدید.
رئیس جمهور گفت: مردم غیور پلدختر در زمان دفاع مقدس فداکاری، ایثارگری و دلاوری از خود نشان دادند و دست توسل ما به سوی کسی دراز است که منجی عالم بشریت است و نجات دنیا و ایران به دست ایشان اتفاق خواهد افتاد.
آقاي روحانی تأکید کرد: امروز در سایه توجهات امام عصر (عج) است که در برابر مشکلات مقاومت و ایثارگری این مردم رخ داد و همچنین مردم ایران زمین، سیل مهربانی و ایثار خود را نثار پلدختر کردند.
رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌ها و ایثارگری‌های ارتش، بسیج، سپاه، دولت، ملت عزیز ایران و همچنین استان‌های معین سراسر کشور برای کمک به مردم آسیب‌دیده پلدختر تأکید کرد: در اینجا اعلام می‌کنم مسئولیت بازسازی همه مناطق ویران شده با فرماندهی وزیر کشور است و دستور می‌دهم که پلدختر، معمولان و روستا‌های آسیب‌دیده که خسارات سنگینی دیده‌اند در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و قرارگاه بازسازی و سازندگی زمینه‌های لازم را برای شما مهیا خواهد کرد.
آقاي روحانی با بیان اینکه با خرید زمین‌های لازم بلافاصله ساخت و ساز منازل جدید و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده آغاز خواهد شد، گفت: نحوه جبران خسارات کشاورزان و مردم در جلسه هیأت دولت تصویب شده است و پرداخت خواهد شد.
رئیس جمهور تصریح کرد: به رئیس بنیاد مسکن دستور می‌دهم که مردم این سرزمین وفادار و پاسدار به آرمان‌های انقلاب اسلامی که در ۸ سال زمان جنگ، دلاوری‌هایی از خود نشان دادند، امروز نیازمند و خواستار آن هستند که دولت با همه توان در کنار آنان باشد و هر چه سریع‌تر خانه‌سازی و جبران خسارات آغاز شود.
آقاي روحانی تأکید کرد: در شب میلاد امام عصر (عج) قول می‌دهم که دولت تا پایان در کنار شما خواهد بود و شما را فراموش نخواهد کرد و به صورت هفتگی و روزانه از این مناطق خبرگیری به عمل می‌آید تا شرایط زندگی به حالت عادی و معمولی بازگردد.
 
رييس جمهور در بازديد از روستای چم‌مهر
دولت تا اتمام بازسازی خرابی‌ها و جبران خسارات در کنار مردم مناطق سیل‌زده
آقاي روحانی در بازديد از روستای چم‌مهر : دولت تا اتمام بازسازی خرابی‌ها و جبران خسارات در کنار مردم مناطق سیل‌زده خواهد بود
رئیس جمهور در ادامه بازدید از مناطق سیل زده استان لرستان از روستای چم‌مهر از توابع شهرستان پلدختر بازدید کرد.
آقاي روحانی روز شنبه در بازدید از روستای چم‌مهر ضمن گفتگوی صمیمانه با مردم این روستا و اطلاع از آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم، دستورات لازم را به وزیر کشور برای حل هر چه سریع‌تر مشکلات این بخش صادر و تأکید کرد: دولت تا اتمام بازسازی خرابی‌ها و جبران خسارات در کنار مردم مناطق سیل‌زده خواهد بود.
 
سخنراني رييس جمهور در جلسه مديريت بحران لرستان
در بلند مدت هم بايد اقداماتي در زمينه سيل انجام شود
آقاي روحاني : اقداماتي در بلند مدت بايد انجام شود و در مسائلی چون سدسازی، لایروبی، آب و غیره اقداماتی انجام دهیم.
درجاهایی که مرتفع است و جنگل وجود دارد این جنگل تنها برای زیبایی درست نشده و برای حفاظت از منطقه است. باید جنگل ها را احیا کنیم. ایام ایام ولیعصر (عج) است و انشاءالله که به ما کمک کند تا به هدف مان برسیم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412598"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412598?width=350&height=250"></script></div>
همه کمک کنيم زندگي مردم سريعتر به شرايط عادي باز گردد
رييس جمهور: جبران خسارات وارد شده وظیفه دولت است اما مردم هم باید یاری کنند تا هموطنان مناطق سیل زده زودتر به زندگی عادی برگردند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412617"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412617?width=350&height=250"></script></div>
درکنار جهاد کشاورزی به کشاورزان کمک می کنیم
رييس جمهور : با وجود اینکه در بعضی از مناطق کشور سیل جاری شد، محصول گندم امسال از پارسال بیشتر است. انشاءالله در سال جاری نیاز به خرید گندم نداریم و این بزرگ ترین افتخار برای ماست که چهار سال پشت سرهم است در مسئله تأمین گندم خودکفا شده ایم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412583"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412583?width=350&height=250"></script></div>
وی افزود: درباره خساراتی که به بعضی کشاورزان وارد شده برخی از محصولات بیمه هستند ما هم درکنار جهاد کشاورزی به کشاورزان کمک می کنیم. تولیدکنندگان ما ارزشمند هستند و دولت و مردم به کمک آنها خواهند شتافت.
 
تسريع در عمل مهمترين کار در مناطق سيل زده
آقاي روحاني: مهمترین اولویت امروز در مناطق سیل زده را سرعت در عمل است و همه دستگاههای مسئول امروز باید تلاش کنند تا مردم در ماههای آینده تا زمانی که اسکان ثابتی داشته باشند زندگی خوب و قابل تحملی داشته باشند .
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412570"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412570?width=350&height=250"></script></div>
همدلي همه اقشار در کمک رساني به سيل زدگان
رييس جمهور: همه دستگاهها و اقشار مختلف مردم در کمک به سیل زدگان همدل بودند، اینکه طلاب و علما نیز حضور داشتند و فعال بودند بسیار جالب بود و مردم حس کردند همه با هم هستیم .
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412545"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412545?width=350&height=250"></script></div>
آقای روحانی افزود : همه دستگاهها پای کار بودند و همه مسئولان مربوطه در صحنه ها حاضر شدند ، البته من تصمیماتی که در سفر می گیرم در تهران هم می شود همان تصمیم را گرفت اما به هرحال مردم ما را بعنوان نماینده خود می بینند و مشاهده می کنند که ما همه در کنار هم هستیم و مشکلاتشان را حس می کنیم که این توقع مردم به حق است .
 
باید خسارت سیل زدگان را جبران کنیم
رييس جمهور: ما باید خسارت سیل زدگان را جبران کنیم از وضعیت راهها و مساکن گرفته تا اثاث و لوازم خانگی تا مردم بتوانند حداقل یک زندگی معمولی داشته باشند هر چند این زندگی مثل قبل نخواهد بود اما ما وظیفه داریم امور را به صورت جدی پیگیری کنیم. اگر در مناطق سیل زده ، سیل زدگان بتوانند خانه هایی به طور موقت تا زمان اسکان ثابت اجاره کنند دولت هزینه اجاره آنها را پرداخت خواهد کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412538"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412538?width=350&height=250"></script></div>
وزير کشور مسئول بازسازي ها است
رييس جمهور: وزير کشور مسئول بازسازي ها است و اين کار را آغاز کردند و قرارگاهي را تشکيل دادند و این یعنی دوره موقت چرا که اگر ستاد بازسازی تشکیل می شد مفهومش کار ادامه دار چند ساله بود بنابراین باید همه تلاش کنیم تا مشکلات را ظرف چند ماه حل کنیم. هم ترميمي ها و هم خانه هاي احداثي  هرچه زودتر انجام شود واقعا رنج سختي براي مردم است. 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412438"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412438?width=350&height=250"></script></div>
۴۶ روستا باقی مانده است که ترمیم شود
در استان لرستان برق هزار و ۱۴۵ روستا و مناطق شهری به علت سیل قطع شد و اکنون فقط برق ۶ روستا باقی مانده است که وصل شود که این کار مهمی است، زیرا حتی در امریکا در پی جاری شدن سیل و وقوع طوفان برق و سیستم آب این مناطق تا یک سال بعد ترمیم نشده است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412510"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412510?width=350&height=250"></script></div>
آقای روحانی افزود: این کار عظیمی است که از ۹۶۱ روستا در مناطق سیل زده کشورمان که شبکه آبرسانی شان دچار اختلال شده بود فقط سه روستا باقی مانده است که ترمیم شود که این کاری عظیم و در دنیا کم نظیر است.
رئیس جمهور گفت: همچنین در پی جاری شدن سیل در این مناطق راه‌های ۸۷۰ روستا مسدود شده بود که ترمیم شد و فقط ۴۶ روستا باقی مانده است که ترمیم شود.
با وجود سيل بيماري مسري و اپيدمي در کشور وجود ندارد
رييس جمهور:کاری که بخش های دولتی در ترمیم زیرساخت ها کردند به نظرم در دنیا کم نظیر است گرچه باز هم این موضوع باید بررسی شود.
ما امسال در ايران بيماري اپيدمي و بيماري مسري نداريم که باعث تعجب بهداشت جهاني شده است.در همه جای دنیا با جاری شدن سیل، ارتش کشورها برای کمک وارد عمل می شود منتهی تفاوتی میان ایران و کشورهای دیگر هست و خلوص، دلسوزی و ایثاری که در ایران می بینیم در بقیه کشورهای دنیا کمتر است و مانند کشور ما نیست.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412321"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412321?width=350&height=250"></script></div>
باید آموزش لازم را به مردم بدهیم
ما یکی از کارهایی که باید آموزش دهیم (هلال احمر و دیگران) مردم در روستایی وقتی دچار سیل ، زلزله و طوفان و هر حادثه ای شدند اول خود آن مردم باید بدانند چه اقداماتی باید بکنند چرا که تا نیم ساعت اولیه احتمالا حتی با امکانات و امداد هوایی هم نمی توان اقدامی انجام داد. حداقل برای رسیدن نیروهای امدادی نیم تا یک ساعت زمان خواهد برد و این زمان نیم ساعت طلایی هم برای جان و هم برای اموال و هم برای پیشگیری محسوب می شود.
وی افزود: ما باید آموزش لازم را به مردم بدهیم اخیرا صدا و سیما مقداری درباره این موضوع اقداماتی را آغاز کرده که باید آن را وسیع تر برای همه مناطقی که احتمالا این حوادث پیش بیاید به مردم بگویند چه کاری را باید انجام دهند .
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412286"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412286?width=350&height=250"></script></div>
همبستگي مردم و نهادها در زمان بحران بسيار ارزشمند بود
آقاي روحاني : در اين سيل پيوستگي، وابستگي و برادري و محبت خاصي بين مردم و ارتش و سپاه و بسيج وجود داشت و همه به صحنه آمدند و همه سرکار بودند. 
در زمان سيل همه به ميدان آمدند و فداکاري کردند. اول مردم به صحنه آمدند. همه قدم به قدم به ميدان آمدند؛ ستاد کل نيروهاي مسلح ، سپاه، ارتش، نيروي انتظامي و بسيج، که اين بسيار ارزشمند است. 
اما در ايران خلوص ايثار فداکاري که مي بينيم در بقيه دنيا کمتر است. در اين سيل بايد آموزش هاي لازم به مردم درباره سيل داده شود.  مردم اولین گروهی بودند که برای کمک رسانی در مناطق سیل زده حاضر شدند و پس از آن همه نیروها قدم به قدم از ارتش ، سپاه و بسیج و سازمان ها و نهادها برای امدادرسانی حاضر شدند.
 
از همه سپاسگزارم
همانند دوران دفاع مقدس که همه در کنار هم بودیم در این حادثه نیز در کنار هم قرار گرفتیم و من از همه سپاسگزارم. در این مدت هر ساعتی که با هر یک از استانداران کار داشتم سرکارشان حضور داشتند و همه تلاش می‌کردند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412494"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412494?width=350&height=250"></script></div>
رئیس جمهور گفت: نیرو‌های مسلح نیز به صحنه آمدند و بالگرد‌های هوانیروز و هلال احمر حتی در شرایط بد آب و هوایی با ریسک پذیری پرواز کردند که از همه متشکرم.
 
جايي که در آن ساخت و ساز انجام مي دهيم درست انتخاب کنيم
اکثر خانه هایی که آسیب دیده نزدیک رودخانه ها هستند و اگر حریم رودخانه ها را مراعات می کردیم خسارات ما کمتر می شد، لااقل این کار را همه ما دنبال کنیم یعنی استانداران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، وزارت نیرو و قوه قضاییه همه دست به دست هم دهیم اولاً در جاهایی که تخریب شده، جایی که می خواهیم خانه سازی کنیم مناسب باشد و این اولین کاری است که باید انجام شود و باید احتیاط کنیم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412208"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412208?width=350&height=250"></script></div>
480 ميليارد متر مکعب آب امسال وارد ايران شده است
آقاي روحاني : امسال هم به تعبیری سال پر نعمت و پر زحمتی بود و وقتی خداوند آب را نازل می کند حیات و نشاط را برای ما به ارمغان می آورد .
وي با مقایسه بارشها و سال آبی امسال نسبت به سالهای گذشته افزود : حجم آب بارشهای امسال به 480 میلیارد متر مکعب رسید که رقم بسیار متفاوتی نسبت به سالهای قبل است.
وي افزود: اگر هزینه شیرین کردن یک متر مکعب آب و انتقال آن را به مرکز کشور حداقل هزار تومان هم حساب کنیم می توان به ارزش این حجم از بارشها پی برد. اما در عین حال آغاز امسال برای استانهایی که با سیلاب مواجه شدند سال پرزحمتی هم بود .
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412160"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412160?width=350&height=250"></script></div>
برای بازدید از مناطق سیل زده
۱۱:۵۶ رئيس جمهور وارد شهرستان سیل زده پلدختر در استان لرستان شد
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3412979"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3412979?width=350&height=250"></script></div>
آقاي حسن روحانی لحظاتی پیش وارد فرودگاه خرم آباد شد
رئیس جمهور بعد از ورود به خرم آباد بلافاصله با شرکت در ستاد مدیریت بحران استان لرستان در جریان وضعی مناطق سیل زده و نیز نحوه امداد رسانی قرار خواهد گرفت و بعد از آن با بالگرد به مناطق سیل زده شهرستان پلدختر می رود. وزرای کشور، نیرو، راه و شهرسازی، اطلاعات و جهاد کشاورزی رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3411777"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2405896/3411777?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما