شناسهٔ خبر: 32371798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

غرب‌زده‌ها از اتحاد دو ملت ایران و عراق ناراحتند

امام جمعه دلوار گفت: برخی از ورود و غارتگری غرب راضی اند اما نمی‌توانند دو ملت ایران و عراق را متحد و همدل در کنار همدیگر ببینند و مکرر در فضای مجازی و رسانه‌ها شایعه پراکنی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنگستان، حجت‌الاسلام علی زاهددوست  در خطبه‌های نمازجمعه امروز دلوار با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار داشت: معرفت و شناخت مقام امامت و ولایت ، انتظار فرج ، دعا برای ظهور و پایبندی به عهد و پیمان با حضرت ولی‌عصر (عج ) از وظایف منتظران واقعی آن حضرت برشمردند و گفتند مهمترین وظیفه ما این است که با رعایت تقوا و ترک گناه زمینه‌ساز ظهور و فرج حضرت باشیم.

امام جمعه دلوار بیان کرد:امنیت بی‌نظیر امروز کشور آن هم در منطقه‌ای که پر از آشوب و جنگ و ناامنی است گواهی بر مجاهدت‌های مخلصانه و گمنام سربازان مخلص امام زمان عج در وزارت اطلاعات است.

وی ادامه داد: اگر تاکنون توطئه‌های دشمنان و گروه‌های تکفیری مانند داعش در ارتباط با ایران کارگر نبوده، بخش اعظم آن به تلاش‌ها و مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) باز می‌گردد.

زاهددوست عنوان کرد: از تلاش‌های شبانه‌روزی  و چشمان بیدار و تیزبین سربازان گمنام در حفظ امنیت جمهوری اسلامی ایران قدردانی و سپاسگزاری می‌کنیم

وی با بیان اینکه کارنامه  سپاه در ۴۰ سال گذشته درخشان  و ممتاز است گفت: رفع خطر گروه‌هاى تجزیه‌طلب سال‌هاى اولیه انقلاب ، مجاهدت هشت ساله جنگ تحمیلى ، حضور موثر و پرقدرت در عرصه سازندگى کشور ، ارتقاء توان نظامى بازدارنده و حضور در میان مردم در شرایطی بحرانی نظیر  زلزله و سیل و ده‌ها خدمات مهم و موثر دیگر به انقلاب و ملت ایران باعث شده که امروز همگان باور کنند که سپاه فراتر از یک نهاد نظامی و  انقلابى عمل کرده  و در واقع، مصداق واقعی این کلام امام راحل است که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.»

خطیب جمعه دلوار یادآور شد: جهانیان باور دارند که اگر تلاش‌هاى ایران نبود القاعده و طالبان افراطى سراسر افغانستان را مى‌گرفتند و در سال‌هاى اخیر نیز این جمهورى اسلامى بوده که در سوریه و عراق، به مقابله با تروریسم پرداخته است.

وی ابراز کرد:  سپاه با حضور مؤثر در منطقه، ، مانع از تحقق طرح تجزیه کشورها توسط تروریست‌ها شده که نابودى داعش در عراق و سوریه از آن جمله است.

  زاهددوست خاطرنشان کرد: امروز حزب‌الله لبنان با توان موشکى بالا ، سد مستحکمی بر سر راه رژیم صهیونیستى شده و انصارالله در یمن، با توان موشکى خود پاسخ تجاوزات  آمریکا و سعودى را مى‌دهد.
 تمام این دستاوردها برگرفته از احیاى روحیه خودباورى در میان ملت‌هاى منطقه توسط جمهورى اسلامى و به‌ ویژه سپاه پاسداران است.

وی افزود:  به فضل الهی امروز  سپاه به مرحله‌اى رسیده که توانسته اعتماد ملت‌هاى منطقه را نسبت به نیروهاى مقاومت و هم‌چنین نهاد مقدس سپاه جلب کند 

امام جمعه دلوار اظهار کرد: در سیل اخیر مردم  عراق به پاسخ قدردانى از ملت ایران و سپاه، ۷۵ هزار دلار براى کمک به سیل‌زدگان جمع‌آورى و ارسال کردند و نیروهاى حشدالعبى عراق با انبوهى از کمک‌هاى مردمى عراق به یارى مردم سیل‌زده جنوب شتافتند.

وی بیان داشت:متأسفانه آنهایی که از ورود غربی‌ها و کشورهای اروپایی ذوق‌زده می‌شوند و جلوی غربی‌ها فرش قرمز پهن می‌کنند امروز از ورود نیروهای مردمی حشدالشعبی اظهار نگرانی می‌کنند..‌

زاهددوست گفت:اینها از ورود و غارتگری غرب راضی‌اند اما نمی‌توانند دو ملت ایران و عراق را متحد و همدل در کنار همدیگر ببینند و مکرر در فضای مجازی و رسانه‌ها شایعه پراکنی می‌کنند.

وی اضافه کرد:همین‌ها از هر حرکت ارزشی و برگزاری برنامه‌های معنوی و فرهنگی ناراحتند و جلوی آن مانع تراشی می‌کنند.مثلا اخیرا گفته‌اند و در فضای مجاری دامن می‌زنند که شهرداری‌ها و مردم جشن نیمه شعبان را برگزار نکنند و هزینه‌های آن را صرف کمک به سیل‌زدگان بکنند.

 امام جمعه دلوار عنوان کرد:کمک به سیل‌زدگان خوب است و همه ما دغدغه آن داریم اما حالا چطور شده که  موقع برگزاری جشن نیمه شعبان شماها نسبت به سیل‌زدگان دغدغه‌مند شدید.

وی افزود:جالب است کسانی این حرف‌ها را مطرح می‌کنند که خیلی مواظب‌اند خط کت و شلوارشان شکسته نشود و حتی تا امروز قدمی هم برای امدادرسانی سیل‌زدگان برنداشته‌اند.

زاهددوست تأکید کرد: از نظر اینها یک طلبه و آخوند در بحران‌های کشور اگر در خانه و مسجد بنشیند محکوم است و حتی اگر کنار مردم برود و هم‌دردی بکند و امدادرسانی بکند هم محکم است یک پاسدار و بسیجی هم همین‌طور ، علت این است که اینها اساسا با جریان ارزشی و حرکت ارزشی مخالفند.

 

انتهای پیام/

نظر شما