شناسهٔ خبر: 32370157 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اقتصاد در هفته‌ای که گذشت؛

از رکورد شکنی در تاریخ بورس تا پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا/پرداخت۲۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به سیل زدگان

خبرگزاری میزان- در هفته‌ای که گذشت اخباری در خصوص رکورد شکنی در تاریخ بورس، پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا، امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در خبرگزاری میزان منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در هفته‌ای که گذشت اخباری در خصوص رکورد شکنی در تاریخ بورس، پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا، امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در خبرگزاری میزان منتشر شده است.

در ابتدای هفته جاری یعنی ۲۴ فروردین وزارت ارتباطات و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در وین تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 
در اوایل هفته معاون وزیر راه و شهرسازی از خسارت ۳ هزارو ۵۰۰ میلیراد تومانب به راه‌های کشور خبر داد و خاطر نشان کرد که تمامی راه‌ها تا پایان هفته بازگشایی می‌شود.
 
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در سال ۹۷، به ۱۲ درصد رسیده و نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٩ ساله حاکی از آن است که ٢٥,١ درصد از فعالان این گروه سنی در سال ١٣٩٧ بیکار بوده‌اند.

همچنین در این هفته سازمان امور مالیاتی بخشنامه نرخ صفر و معافیت‌های مالیات بر درآمد‌های حاصل از صادرات کالا و خدمات را ابلاغ کرد.

در ادمه‌ی هفته شرکت توانیر تعرفه‌های برق بخش‌های مختلف مصرفی و شرایط عمومی آن‌ها را اعلام کرد.

در نه ماهه نخست سال ١٣٩٧، رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ٢,١-، گروه صنعت ٧.٩ - و گروه خدمات ٠.٦ درصد نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل، رشد داشته است.
 
در روز دوشنبه هفته جاری مورخ ۲۶/۰۱ ن ود و هشتمین یارانه نقدی مربوط به فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت شد.

در اواسط هفته جاری شاخص بورس از ۲۰۰ هزار واحد عبور کرد و رکورد تاریخی شاخص بورس شکسته شد.

طبق آمار وزارت صنعت، بر اثر سیل بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش صنعت، معدن و تجارت وارد شد.

در اواسط هفته شرکت خودرو سازی ایران خودرو در جهت تنظیم بازار اقدام به پیش فروش پژو پارس و ۲۰۶ صندوقدار با تحویل یک ماهه کرد.

میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۳۰۷ میلیمتر رسیده که این رقم در مقایسه با (۱۱۳ میلیمتر) مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ درصد رشد داشته است.

وزیر صنعت از موافقت بانک مرکزی با واردات کالا توسط صنعت‌گران به جای انتقال ارز به کشور خبر داد.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت ۲۰ میلیارد وام به سیل زدگان خبر داد و گفت: هر نفر با ارائه معرفی نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) پنج میلیون تومان وام بدون بهره دریافت خواهد کرد.

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا از فروش فوری محصولات سایپا به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و مطرح کرد: این محصولات جزء گروه ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ هستند.

در اواخر این هفته نیز جزئیات عملیات بازار باز و برنامه بانک مرکزی از سوی رئیس کل بانک مرکزی ابلاغ شد.

همچنین در پنجشنبه مورخ ۲۹ فروردین ، اولین جلسه هیئت مدیره بازار متشکل ارزی تشکیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما