شناسهٔ خبر: 32366642 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اکبر قهرمانی با مهر مطرح کرد؛

بدقولی مسئولان تئاتر محیطی «بهمن»/ بدهی گروه‌ها تسویه نشده است

یکی از کارگردانان حاضر در جشنواره «تئاتر محیطی بهمن» از پرداخت نشدن کمک هزینه گروه‌ها بعد از گذشت چند ماه از برگزاری جشنواره خبر داد و از پاسخگو نبودن دست اندرکاران این رویداد گلایه کرد.

صاحب‌خبر -

اکبر قهرمانی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره حضورش در جشنواره تئاتر محیطی بهمن و تسویه نشدن مبلغ کمک هزینه گروه‌های نمایشی حاضر در این جشنواره به خبرنگار مهر گفت: نخستین جشنواره تئاتر محیطی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان بهمن در بهمن ماه ۹۷ به دبیری مجید امرایی در موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

وی ادامه داد: من نیز با نمایش محیطی «پرده‌خوانی انقلاب» در این جشنواره حضور داشتم اما متاسفانه این رویداد با بی نظمی و ناهماهنگی‌های بسیاری همراه بود و حتی مراسم اختتامیه آن با ۱۵ روز تاخیر برگزار شد. البته برپایی مراسم اختتامیه نیز به شیوه‌ای غیرمعمول بود به این ترتیب که کارگردان‌های نمایش‌ها را به اتاقی شبیه به اتاق کنفرانس دعوت کرده و بدون برگزاری هیچ مراسمی عنوان کردند که سه گروه به عنوان برگزیده انتخاب شدند. در این مراسم بسیار کوتاه نیز اوراقی ۵۰۰ هزار تومانی به‌عنوان کمک هزینه به گروه‌ها داده شد که متاسفانه بعد از گذشت ۳ ماه هنوز تسویه نشده است.

قهرمانی یادآور شد: در زمان برگزاری جشنواره نیز ناهماهنگی‌های زیادی به چشم می‌خورد. به عنوان نمونه وقتی جشنواره‌ای با عنوان محیطی برگزار می‌شود به این معنی است که هر کارگردان می‌تواند محیط اجرای اثر خود را انتخاب کند و از همین رو من گالری «جماران» موزه را برای اجرای نمایشم برگزیدم در حالی که اجازه اجرا در آن مکان به من داده نشد و تنها صِرف اجرای نمایش‌ها برای اینکه طبق کنداکتور جشنواره‌ای برگزار شده باشد، برایشان اهمیت داشت. این همین رو با توجه به تحمیل شدن مکان اجرا من نتوانستم اجرای دلخواهم را داشته باشم.

این کارگردان با اشاره به اینکه مسئولان جشنواره پاسخگوی اعتراضات گروه‌های نمایشی نیستند، عنوان کرد: گروه‌های حاضر در این جشنواره به روند برگزاری آن اعتراض داشتند که آن زمان به ما گفتند که اتفاقات رخ داده را جبران می‌کنند اما متاسفانه در طول این چند ماه هیچکس پاسخگوی ما نیست.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: هفته گذشته در پیامکی به ما اعلام کردند که بدهی معوقه را پرداخت می‌کنند اما هنوز خبری از پرداخت همین مبلغ اندک ۵۰۰ هزار تومان هم نیست و ما باید برای دریافت هزینه‌هایی که از جیب خودمان برای اجرا داشته‌ایم، التماس کنیم. این جشنواره زیر نظر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شده است و لوح‌های تقدیر ما را آقای علی اصغر جعفری مدیر باغ موزه امضا کرده‌اند پس امیدوارم جوابگوی وضعیت ما نیز باشند.

نظر شما