شناسهٔ خبر: 32366625 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کِشاکِش دستگاه‌های اجرایی و دولت الکترونیک ؛

اجرای دولت الکترونیک سد راه فساد اداری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مقاومت برخی از دستگاه‌های اجرایی برای ارائه اطلاعات و همکاری در اجرای دولت الکترونیک، گفت: اجرای دولت الکترونیک سرعت فرآیندها و شفافیت اطلاعات را افزایش و فساد اداری را کاهش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اجرای دولت الکترونیک، گفت: اجرای دولت الکترونیک در گرو ایجاد زیرساخت‌های مناسب است اگرچه در حال حاضر این امکانات با حضور آقای آذری جهرمی فراهم شده است اما پیش از این، زیرساخت‌ها فراهم نبود.

اینترنت

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اجرای دولت الکترونیک باید تمامی سازمان‌ها ملزم به ارائه اطلاعات شوند، افزود: اجرای دولت الکترونیک باعث شفافیت، افزایش سرعت فرآیندها و کاهش هزینه‌ها و... می‌شود در واقع تحقق این امر عدالت در سازمان‌ها را افزایش می‌دهد.

برای اجرای دولت الکترونیک باید تمامی سازمان‌ها ملزم به ارائه اطلاعات شود،  اجرای دولت الکترونیک باعث شفافیت، افزایش سرعت فرآیندها و کاهش هزینه‌هامی‌شود در واقع تحقق این امر عدالت در سازمان‌ها را افزایش می‌دهد

وی با بیان اینکه با اجرای دولت الکترونیک صدور مجوز تنها از طریق بررسی اسناد، مدارک و مستندات انجام می‌گیرد، اظهار کرد: وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید ملزم به اجرای دولت الکترونیک ‌شوند. 

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید سازمان‌ها را از طریق تخصیص بودجه آنها تحت فشار قرار دهد تا سازمان‌ها داوطلبانه در اجرای دولت الکترونیک همکاری کنند؛ به طور مثال سازمان برنامه و بودجه اعلام کند در صورتی که سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با اجرای دولت الکترونیک همکاری نکنند بودجه آنها تخصیص پیدا نمی‌کند.

دولت الکترونیک ارتباطی با اطلاعات محرمانه دستگاه‌ها ندارد

حسینی کیا ادامه داد: برخی از سازمان‌ها در ارائه اطلاعات مقاومت کرده و ادعا می‌کنند اطلاعاتشان محرمانه است این در حالی است که دولت الکترونیک ارتباطی به اطلاعات محرمانه ندارد بلکه بیشتر در حوزه استعلامات است.

وی با اشاره به فواید اجرای دولت الکترونیک، تصریح کرد: اجرای دولت الکترونیک سرعت فرآیندها و شفافیت اطلاعات را افزایش داده و هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد از سوی دیگر باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می‌شود. کاهش آلودگی شهر به دلیل کاهش ترافیک و عدم حضور فیزیکی، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم، ارائه خدمات پر سرعت از جمله سایر فواید اجرای دولت الکترونیک است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مزایایی که اجرای دولت الکترونیک به همراه دارد بیشتر کشورهای دنیا را به اجرایی کردن آن سوق داده است./

پایان پیام

نظر شما