شناسهٔ خبر: 32365860 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی درباره وخامت اوضاع در این کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛­ غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل درباره وخامت اوضاع و فراگیر شدن درگیری ها در لیبی هشدار داد.
سلامه روز پنجشنبه در مصاحبه با این خبرگزاری گفت حمله نظامی ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس که دولت وفاق ملی مورد حمایت جامعه بین المللی در آنجا مستقر است، اوضاع را به یک «بن بست نظامی» رسانده است.
فرستاده ویژه سازمان ملل افزود اختلاف های بین المللی درباره لیبی قبل از حمله ارتش ملی به طرابلس و تداوم آن، ژنرال خلیفه حفتر را به آغاز این حمله تحریک کرده است.
این در حالی است که نشست جدید و غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل به درخواست آلمان رئیس دوره ای آن، ساعت 19 به وقت گرینویچ روز پنجشنبه برگزار شد.

این نشست پس از آن برگزار شد که پیش نویش پیشنهادی لندن برای توقف درگیری ها در لیبی به علت اختلاف میان اعضای این شورا به تصویب نرسید.
غسان سلامه تاکید کرد اعضای شورای امنیت باید با سرعت و یکپارچگی بیشتر مانع از فراگیر شدن تنشها و درگیریها در لیبی شوند .
سلامه گفت : پس از موفقیت ها و پیشرفت های اولیه ارتش ملی لیبی ، از چند روز پیش شاهد یک بن بست نظامی در عرصه میدانی هستیم .
بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی ، از زمان آغاز حمله نیروهای تحت امر خلیفه حفتر به طرابلس در تاریخ 4 آوریل ( 15 فروردین ) دست کم 205 نفر کشته و 913 تن دیگر زخمی شدند .
سازمان بین المللی مهاجرت هم روز پنجشنبه درباره تحولات اوضاع لیبی اعلام کرد ، تعداد آوارگان در لیبی طی دو هفته گذشه به 25 هزار نفر رسیده است و تنها 24 ساعت گذشته 2500 نفر آواره شدند .

نظر شما