شناسهٔ خبر: 32365364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

وزیر صنعت ایران با رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد

'رضا رحمانی' وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران روز پنجشنبه و در اولین روز سفرش به جمهوری آذربایجان با 'الهام علی اف' رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز:  در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و صنعتی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این دیدار همچنین بر توسعه همکاری های منطقه ای با مشارکت کشورهای دیگر متطقه و حمایت از بخش خصوصی فعال در دو کشور تاکید شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان از ارسال کمک های بشردوستانه جمهوری آذربایجان به مناطق سیلزده ایران تقدیر و بر عملیاتی کردن توافقنامه های امضا شده بین دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی ، صنعتی و سرمایه گذاری تاکید کرد.
رحمانی در این دیدار همچنین ایجاد منطقه صنعتی مشترک در مرز دو کشور را پیشنها داد که مورد استقبال رییس جمهوری آذربایجان قرار گرفت و قرار شد جزییات و شیوه های ایجاد آن در دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.
وزیر صنعت،معدن و تجارت ایران در این سفر دو روزه با 'شاهین مصطفی اف' وزیر اقتصاد ، 'ساحل بابایف' وزیر کار و تامین اجتماعی و 'صفر مهدی اف' رییس گمرک این کشور نیز دیدار خواهد کرد. 
برگزاری مراسم کلنگ زنی کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجان در کوی صنعتی 'حاجی قابول' در 110 کیلومتری جنوب باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و شرکت در همایش تجاری دو کشور از جمله برنامه سفر رحمانی اعلام شده است. 
وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان در جریان این سفر همچنین با جمعی از تجار ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان در مرکز تجاری ایران در باکو دیدار خواهد کرد. 
ایرنا


برچسب‌ها:

نظر شما