شناسهٔ خبر: 32364566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

اجرای فعالیت های آبخیزداری به 10 هزار نقطه کشور افزایش می یابد

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جریان مراسم کلنگ‌زنی از طرح‌های آبخیزداری شهرستان جهرم در استان فارس اعلام کرد: اجرای فعالیت‌های آبخیزداری در سال جاری به 10 هزار نقطه کشور افزایش می یابد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان جنگل‌ها، خلیل آقایی با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر عملیات آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در بیش از شش هزار نقطه کشور انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و افزایش میزان اعتبارات صندوق در سال 98 این فعالیت ها به 10 هزار نقطه در کشور افزایش می یابد.

وی درباره اهمیت طرح‌های آبخیزداری نیز گفت: همه مسئولین بویژه مقام معظم رهبری، دولت و نمایندگان مجلس بر اجرای طرح‌های آبخیزداری و حفظ پوشش گیاهی به ویژه جنگل‌ها و مراتع تأکید داشته و این توجه ویژه، وظایف ما را در ادامه مسیر سنگین‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح های آبخیزداری شاهد یک انقلاب عظیم در عرصه منابع طبیعی کشور هستیم، خاطر نشان کرد: اقدامات آبخیزداری در کاهش خسارت سیل اخیر کشور بسیار اثرگذار بوده و اقدامات سازمان جنگل‌ها با احداث سازه‌‌های آبخیزداری باعث کم کردن سرعت و غلظت آب و همینطور باعث نفوذ هر چه بیشتر آب به زمین می‌شود،

مهندس آقایی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم محلی به کارکردهای موثر آبخیزداری اشاره کرد و گفت: اقدامات آبخیزداری مختص یک دوره خاص نیست بلکه کارکرد و فواید آن هم برای سال های پر آب است و هم برای سال های کم آب.

وی همچنین گفت: هیچ طرح آبخیزداری بدون مطالعه انجام نمی شود و منابع‌طبیعی بر اساس نیاز و مشارکت مردم به اجرای طرح‌های منابع‌طبیعی می پردازد.

بر اساس این گزارش رییس سازمان جنگل‌ها قبل از افتتاح این پروژه، با استاندار فارس دیدار کرد. مهندس آقایی را در بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان های جهرم و فیروزآباد، معاون عمرانی استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل منابع طبیعی استان فارس همراهی می کردند.

نظر شما