شناسهٔ خبر: 32363995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو خبر کوتاه اجتماعی از گیلان

رشت - ایرنا - صدور دفترچه های بیمه سلامت برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آغاز و نشست رئیس مراکز فنی و حرفه ای شهرستان های رودسر و املش با رئیس زندان رودسر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

علی اکبری مدیرکل بیمه سلامت گیلان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صدور دفترچه بیمه سلامت در استان بر اساس برنامه کشوریست که برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت انجام می گیرد.
وی ادامه داد: در استان گیلان 42 هزار بیمه شده کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرهای بالای 20 هزار نفر به صورت رایگان بر اساس نظام ارجاع از خدمات بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.
در زمان حاضر مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با دفترچه این نهاد از طریق نظام ارجاع ، خدمات سلامت را دریافت می کنند اما بر اساس برنامه کشوری مددجویان در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت بایستی از دفترچه بیمه سلامت برخوردار شده و از این طریق خدمات در حوزه سلامت دریافت کنند.
تفاهنامه پوشش بیمه سلامت مددجویان شهری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بیمه سلامت کشور روز گذشته با حضور طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در تهران منعقد شد و بر اساس این تفاهنامه کار صدور دفترچه های بیمه سلامت برای مددجویان آغاز شده است.
در زمان حاضر، حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

** نشست رئیس مراکز فنی و حرفه ای رودسر و املش با رئیس زندان های رودسر
هادی یوسفی رئیس مراکز فنی و حرفه ای رودسر و املش در نشست با رئیس زندان های رودسر گفت: هدف از آموزش حرفه های مختلف شغلی به زندانیان، توانمندسازی شغلی و اشتغالزایی آنان است.
وی افزود: از سال 97 تاکنون 300 نفر از زندانیان شهرستان های املش و رودسر مستقر در زندان رودسر در مراکز فنی وحرفه ای شهرستان املش آموزش دیده اند.
شهرستان املش با دو بخش مرکزی و رانکوه در 70 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.
7291/7286/2007

نظر شما