شناسهٔ خبر: 32363196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با اعتبار هزار و ۲۲۰میلیارد ریالی

آغاز طرح احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان

در آیینی احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸کیلومتر شامل ۵پل و ۳۳تقاطع غیرهمسطح است و با اعتبار هزار و ۲۲۰میلیارد ریالی کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -

آغاز اجرای رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ عباس رضایی استاندار اصفهان در این آیین یکی از دلایل اجرای این طرح را مصرف زیاد انرژی بیان کرد و گفت: با اجرای مجموعه پل های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان، روزانه 30هزار لیتر در مصرف سوخت در اصفهان صرفه جویی می شود.

شهردار اصفهان هم با اشاره به اینکه افزایش سرعت تردد و کاهش آلودگی هوا از دیگر مزایای احداث این رینگ ترافیکی است گفت: آزادسازی ها پیش از آغاز طرح انجام شده و شهرداری تاکنون 230 میلیارد ريال برای آزادسازی زمین های طرح پرداخت کرده است .

قدرت اله نوروزی افزود: این طرح قرار بود در ابتدا هشت ساله احداث شود ولی به پنج سال تقلیل یافته است.  

رئیس شورای شهر اصفهان نیز گفت: این طرح با همکاری و مشارکت مالی بنیاد مستضعفان با شهرداری احداث می شود.

فتح الله معین یکی از اهداف احداث رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان را جلوگیری از گسترش بی رویه شهر اصفهان بیان کرد و گفت: این طرح با نگاه شهر – منطقه ای اجرایی شده و مجموعه پل ها و تقاطع های غیرهمسطح نصف جهان دروازه ورودی شهر خواهد بود.

رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان به طول 78کیلومتر است که 50کیلومتر آن در شهر اصفهان است و شامل 5پل و 33تقاطع غیرهمسطح است و در محدوده منطقه 15شهر اصفهان احداث آن امروز آغاز شد.

با احداث این آزادراه، بار سنگین ترافیک در نقاط مختلف شهر اصفهان کاهش می یابد.  

نظر شما