شناسهٔ خبر: 32361737 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

تشریح دستاوردهای آموزشی از سوی رئیس دانشگاه در اجلاس روسا و معاونین دانشگاه های قطب شمال شرق

صاحب‌خبر -
اجلاس روسا و معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی قطب شمال شرق کشور امروز 29 فروردین ماه 98 در سالن همایش مرکز جامع درمان بیماری های خاص دانشگاه با حضور دکتر سید علی حسینی رئیس مرکز هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه در این نشست به معرفی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از منظر آموزش پرداخت و گفت: این دانشگاه با 14 بیمارستان و 1400 تخت ثابت به جمعیت بیش از 805 هزار نفری استان خراسان جنوبی با مساحتی بیش از 150هزار کیلومتر مربع ارائه خدمات متعدد بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی و... می دهد.
دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی با اظهار اینکه بیش از 5هزار و 600 نیرو در دانشگاه مشغول به خدمت می باشند افزود: این دانشگاه دارای 9 دانشکده و 60 کد رشته است که 285 عضو هیات علمی( 10 استاد، 46 دانشیار) به امر آموزش بیش از 3600دانشجویان مشغول می باشند.
وی با بیان اینکه تعداد اعضای هیات علمی از 173 نفر در سال 92 به 285 نفر در سال 97 افزایش یافته است خاطرنشان کرد: دانشگاه در یکسال اخیر موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته های دستیاری جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، قلب و عروق شده است و رشته های داخلی، اطفال، رادیولوژی، بیهوشی، پزشک خانواده و جراحی عمومی نیز از رشته های مصوب آموزش دستیاری دانشگاه می باشد.
رئیس دانشگاه اضافه کرد: تاسیس مجتمع اموزش عالی سلامت نهبندان، کارشناسی  تکنولوژی اتاق عمل طبس، کارشناسی ارشد هماتولوژی، کارشناسی ارشد نانو تکنولوژی، کارشناسی ارشد فیزیولوژی و کارشناسی ارشد میکروبیولوژی نیز از دیگر دستاوردهای توسعه آموزش پزشکی در دانشگاه طی یکسال اخیر بوده است.
دکتر دهقانی به کسب رتبه های برتر کشوری دانشگاه در آزمون دستیاری تخصصی طی سالیان اخیر اشاره و افزود: در چهار سال اخیر فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه موفق شدند رتبه 2 کشوری قبولی دستیاری در بین دانشگاه های علوم پزشکی را کسب کنند.
وی از برگزاری آزمون پذیرش دستیار برای سومین بار در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و گفت: آزمون زبان  MHLE (برای ورود به PHD)، آزمون الکترونیک پیش کارورزی دانشجویان پزشکی، آزمون الکترونیک کارشناسی ارشد و آموزش پزشکی مجازی را نیز برای اولین بار در دانشگاه برگزار کردیم.
رئیس دانشگاه به آموزش دوره های کوتاه مدت (Non degree) برای فارغ التحصیلان کشور افغانستان (تفاهم نامه با دانشگاه خاتم النبیین) اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری اولین دوره آموزش دانشجویان غیر ایرانی با پذیرش۹ دانشجوی رشته مامايي دانشگاه خاتم النبیین افغانستان برای ۴ ماه دوره ستاژ(دوره هاي کوتاه مدت عملي کارورزي) در دانشگاه به اتمام رسید.
دکتر دهقانی با اشاره به توسعه سامانه های الکترونیک آموزش افزود: راه اندازی سامانه جذب دانشجویان غیر ایرانی ، راه اندازی سامانه الکترونیک نقل و انتقالات دستیاری، راه اندازی سامانه الکترونیک  معافیت تحصیلی مشمولان نظام وظیفه و راه اندازی سامانه احصا و اثر انگشت دانشجویان و حضور و غیاب انگشتی دانشجویان کارورزی و کارآموزی در این زمینه بوده است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی و اجرای دوره فلوشیپ آموزش پزشکی طی دو سال گذشته صورت گرفته است تصریح کرد: کسب فرایند برتر کشوری در جشنواره های آموزشی شهید مطهری برای هفتمین سال متوالی، برگزاری 23 آزمون صلاحیت بالینی در مرکز مهارت های بالینی، راه اندازی آزمایشگاه بکارگیری فناوری واقعیت مجازی در آموزش علوم پزشکی از دیگر دستاوردهای دانشگاه در حوزه آموزش است.
رئیس دانشگاه در ادامه به اقدامات حوزه آموزش در شهرستان فردوس اشاره کرد و افزود: تجهیز پراتیک اتاق عمل و پرستاری دانشکده فردوس، اختصاص 600 متر مربع فضای آموزشی در مرکز آموزشی، پژوهشی حضرت رسول(ص) فردوس، واحد آموزش Skill Lab، واحد کامپیوتر جهت استفاده از مجلات معتبر ایرانی و خارجی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و کتابخانه دیجیتال دانشگاه به صورت تمام وقت، کتابخانه و سالن مطالعه با ظرفیت 20 نفر در تمام ساعات شبانه روز و سالن اجتماعات با امکانات آموزشی (بورد هوشمند) و دیتا پروژکتور – اینترنت و اینترانت با ظرفیت 50 نفر از اقدامات آموزش در فردوس بوده است.
دکتر دهقانی همچنین به اقدامات حوزه آموزش در شهرستان قاین اشاره کرد و گفت: تجهیز مرکز مهارتهای بالینی، مرکز آزمون های الکترونیک، دانشکده پیراپزشکی و نمازخانه، پانسیون های اساتید، کانون های دانشجویی نیز در این شهرستان صورت گرفته است.
 
 
 
 
 
 

نظر شما