شناسهٔ خبر: 32360307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

اعطا مجوز راه اندازی کمپ ترک اعتیاد به متقاضیان متخصص

امینی گفت: مجوز راه‌اندازی کمپ‌ ترک اعتیاد فقط به متقاضیان متخصص دراین زمینه اعطا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، زهرا امینی امروز (29 فروردین) در جمع اعضای خانه سازمانهای مردم نهاد و مدیران کمپ های شهرستان اراک ضمن تقدیر از فعالیت خانه های مردم نهاد استان مرکزی گفت: فعالیت های مردمی و حضور مردم در صحنه همواره موثر تر و بهتر بوده است.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اهمیت دانش و تخصص در هر رشته و موضوعی افزود: باید دانش و تخصص لازم برای هر کاری وجود داشته باشد چرا که نبود تخصص خسارات جبران ناپذیری بر جا می گذارد.

 

وی با تاکید بر اینکه کمپ های ترک اعتیاد فعالیت های خوبی در بهبود افراد و بازگشت آنان به زندگی دارند، بیان کرد: مجوز راه‌اندازی کمپ‌ ترک اعتیاد فقط به متقاضیان متخصص دراین زمینه اعطا  می شود و این مراکز موظف هستند به پزشک متخصص ومددکار مجهزشوند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه مسئولان کمپ ها پیش از پذیرش افراد معتاد باید حتما در مجموعه خود پزشک حاضر داشته باشند، افزود: بهره‌گیری از تخصص و دانش روان‌شناس، مددکار و پزشک در کمپ‌ها ضروری است.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه در سطح استان 29 مرکز پیشگیری از اعتیاد وجود دارد، گفت: در بحث درمانی مراکز اقامتی(کمپ های ترک اعتیاد) مشغول به فعالیت هستند.

 

امینی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کمپ‌ها با کمبود پزشک مواجه هستند، خاطر نشان کرد: استاندارد سازی کمپ های ترک اعتیاد از برنامه های حائز اهمیت در سازمان بهزیستی به شمار می رود و در این راستا توسط کارشناسان بهزیستی استان تلاش های شبانه روزی صورت گرفته است.

 

وی گفت: کمپ ها مراکز درمانی هستند و درمانهای مختلف اعتیاد زمانی اثر بخش است که فرد بتواند به بهبودی لازم دست پیدا کند و وارد جامعه شود.

 

این مقام مسئول ضمن تاکید بر اینکه مسئولین کمپ ها باید به عنوان یک وظیفه انسانی به منظور بازگردانی بیماران و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در جامعه تلاش کنند، ادامه داد: شناسایی نقاط ضعف و قوت در مراکز ترک اعتیاد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ضوابط و اصول بهداشت محیطی مراکز نگهداری معتادان می بایست همچون سایر اماکن عمومی مشمول آئین نامه های بهداشت محیط رعایت و جنبه های مختلف بهداشت فردی و عمومی در تمامی قسمتهای این مراکز مد نظر قرار گیرد.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اهمیت پیشگیری گفت: مقام معظم رهبری به مسئله پیشگیری و درمان اعتیاد، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در این راستا تاکید داشته اند و این نشان از اهمیت این امر و حرکت همسوی مسئولان امر است.

نظر شما