شناسهٔ خبر: 32348558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جوانان رکن اصلی در تحقق گام دوم انقلاب هستند

امام جمعه اقبالیه با بیان اینکه هفته جوان هفته توجه بیشتر به جوانان است، گفت: جوانان رکن اصلی در تحقق گام دوم انقلاب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین ، حجت‌الاسلام سید مرتضی فاطمیان امام جمعه شهر اقبالیه در مسجد سیدالشهداء(ع) این شهر که  به‌مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان توسط جوانان هئیت الشهدا اقبالیه برگزار شده بود با بیان اینکه جوان در نگاه دینی جایگاه بسیار ممتازی دارد . در فقه اسلامی نیز دیده شده است، اظهار کرد: عبادتی که یک جوان در پیشگاه خداوند انجام می‌دهد با عبادت کردن یک فرد پیر متفاوت بوده و اهمیت بیشتری دارد.

امام جمعه اقبالیه با اشاره به اینکه در سال جدید به‌صورت جدی به حضور جوانان در فعالیت‌های مختلف نیاز داریم، عنوان کرد: در گام دوم انقلاب جوانان یک رکن هستند و گام دوم انقلاب با حضور و مشارکت جوانان محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های جوان تحلیل به‌جا و شایسته و قدرت اندیشه و فکر کردن است، افزود: هر چه از جوانی عبور می‌کنیم از قدرت در درون آدم کمتر شده و انسان دارای ضعف می‌شود.

حجت‌الاسلام فاطمیان با بیان اینکه امام صادق(ع) فرمود: دنیا لذت ندارد و لذت‌هایی که برای این دنیا بیان می‌شود کاذب است و لذتی اگر باشد متعلق به پدر و مادری است که دارای جوانی با ویژگی‌های خوب است بیان کرد: امروز جوانان بسیار خوب، مومن و پای کاری داریم که تعدادشان در جامعه کم نیست.

در پایان این مراسم  با حضور امام جمعه و رئیس ستاد نماز جمعه اقبالیه وفرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین از جوانان  نمونه وفعال هئیت  الشهداء(ع)اقبالبه  تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما