شناسهٔ خبر: 32331174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود ملخ های مهاجر به جنوب استان کرمان

خبرگزاری صداوسیما

ملخهای مهاجر آفریقایی با عبور از عربستان به حاشیه برخی شهرها در جنوب استان کرمان رسیده اند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان ، آقای برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان امروز گفت: این ملخ ها در دسته های چند صد هزار تایی از عربستان و خلیج فارس عبور کرده و به هرمزگان آمده اند و اکنون جنوب استان کرمان و جنوب استان فارس را درگیر کرده اند.
برخوری با بیان اینکه تالاب جازموریان در جنوب استان کرمان یکی از میزبانان سنتی این ملخ بوده است گفت: با توجه به خشک شدن تالاب در سال های گذشته و کمبود علوفه در این منطقه این نگرانی وجود دارد که دسته های ملخ به مزارع و باغ های شهرستان های جنوبی هجوم ببرند.
وی افزود: تاکنون 700 هکتار از مزارع جنوب استان برای مقابله با ملخ های مهاجر سمپاشی شده است و گروه های اعزامی از سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان و وزارت جهاد کشاورزی در منطقه حضور دارند و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد فائو نیز در رصد و کنترل این افت با ما همکاری می کند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان همچنین از استقرار یک هواپیمای سمپاش در فرودگاه جیرفت خبر داد و گفت: یک باند خاکی در حاشیه تالاب جازموریان ساخته شد و یک باند دیگر نیز در حال احداث است تا در مواقع لازم از آن استفاده شود.
برخوری افزود: یک آمادگاه با 8 خودروی سمپاش ulv نیز که در سال های پیش خریداری شده است هم اکنون در شهرستان قلعه گنج برای سمپاشی زمینی مستقر شده است .

نظر شما