شناسهٔ خبر: 32330707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ادعای نتانیاهو: رهبران عرب برای پیروزی اش تبریک گفتند

«بنیامین نتانیاهو» فاش کرد که پیام های تبریک رهبران عرب را به خاطر پیروزی اش در انتخابات دریافت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند: نتانیاهو، پیام های تبریکی را از رهبران کشورهای عربی به علت پیروزی در انتخابات اخیر پارلمانی این رژیم دریافت کرده است.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونت» گزارش داد: نتانیاهو در مراسم پیروزی حزب لیکود در انتخابات در برابر هواداران این حزب که در قدس اشغالی برگزار شد، گفت که "تعدادی از کشورهای عربی واسلامی به مناسبت پیروزی من در این انتخابات تبریک گفتند".

نتانیاهو افزود: " من تنها با یک یا دو رهبر عربی صحبت نکردم، بلکه با تعدادی زیادی از آنها گفتگو کردم."

وی ادامه داد: دربرابر ما فرصت عظیمی برای صلح در آینده قراردارد، به همین دلیل رژیم صهیونیستی را به قدرت جهانی تبدیل می کنیم.

در سه شنبه گذشته، 65 نفر از اعضای پارلمان(کنست) به «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی توصیه کردند که به نتانیاهو ماموریت تشکیل دولت جدید را بدهد.

قرار است که ریولین امروز(چهارشنبه 28 فروردین 1398) نتایج رسمی نهایی انتخابات را از کمیته انتخابات مرکزی تحویل بگیرد؛ وی باید با شخصی که عهده دار تشکیل دولت است، نشستی برگزار کنند و نتیجه را امشب اعلام کند.

پارلمان( کنست) متشکل از 120 کرسی است و باید برای تشکیل دولت رای اعتماد دستکم 61 عضو را به دست آورد.

نتایج انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی که نهم آوریل 2019 میلادی برگزار شد،  حاکی از آن است که حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو توانست بر حزب رقیبش «آبی – سفید» به رهبری  «بنی گانتس» پیروز شود.

بنیامین نتانیاهو، بارها از روابط و دیدار با تعدادی از رهبران عرب در گذشته سخن گفته است و دیدار رسمی را با سفر به عمان در اکتبر 2018 میلادی با «سلطان قابوس» حاکم عمان و مقامات این کشور انجام داده است. روابط عربی به ویژه عربستان با رژیم اشغالی در ماههای اخیر گسترش یافته است، به طوری که توافقنامه ها و معاملات نظامی بین کشورهای عربی و این رژیم منعقد شده است که خرید سامانه دفاعی «گنبد آهنین» از تل آویو از سوی ریاض مهمترین معامله نظامی بوده است.

نظر شما