شناسهٔ خبر: 32329049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

پاک سرشت در نشست با انجمن کارفرمایی کرواسی: برای کمک به اشتغال جوانان آماده هرگونه همکاری هستیم نظرات بینندگان

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در نشست با انجمن کارفرمایی کرواسی که در تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اولویت موضوع اشتغال در ایران، تعامل با کشور کرواسی در زمینه اعزام نیروی کار ماهر فرصت ارزشمندی است که سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تمام ظرفیت خود پیگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت در این نشست با بیان این که شکل‌گیری ارتباطات بین دو کشور ایران و کرواسی باعث خرسندی است ، اظهار کرد: این امکان فراهم است که ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان توانمند ، نیروی کار مورد نیاز کرواسی و دیگر کشور های اروپایی را مطابق با نیازها و شرایط مطلوب آموزش دهیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به چابک بودن سازمان در ارائه آموزش‌های کوتاه مدت مهارتی مطابق با نیاز و استانداردها و شرایط کشور های اروپایی، زمینه برای اقدام موثر کاملا فراهم است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به این که به چند شکل می توانیم به آموزش فنی و حرفه ای به عنوان حامی این پروژه نگاه کنیم، بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای بانک اطلاعاتی از افرادی است که در رشته ها و مشاغل مختلف آموزش دیده اند، لذا در انتخاب افراد مورد نیاز که دارای صلاحیت حرفه ای باشند، می توانیم از این بانک اطلاعاتی استفاده کنیم.
وی افزود: چنانچه شایستگی ها و توانمندی های مهارت آموختگان به شکلی نباشد که نیاز کارفرمایان را تأمین کند، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند آموزش های تکمیلی را برای افراد انتخاب شده، برنامه ریزی کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در صورتی که برای رشته یا مشاغلی که  مورد نیاز کارفرمایان کشور کرواسی است، هیچ گونه آموزشی در سازمان وجود نداشته باشد، آمادگی داریم با همکاری دستگاه متولی آموزش فنی و حرفه ای این کشور،  استانداردهای آموزشی مورد نیاز کارفرمایان را طراحی و بر اساس آن،  نیروی کار آموزش ببیند.
همچنین، رئیس هیات اعزامی کرواسی در این جلسه گفت: نیروی کار در ایران از نظر ما دارای  توانمندی و کیفیت بالایی است و پروژه تامین نیروی کار کرواسی توسط ایران فرصت خوبی برای کشور ماست.
هیئت کروات بعد از جلسه به منظور آشنایی با ظرفیت ها و سطح تکنولوژی آموزش های مهارتی این سازمان، برای بازدید از  مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای عازم کرج  شد.

نظر شما