شناسهٔ خبر: 32325864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مردم به لحاظ کشتار مرغ دغدغه‌ای نداشته باشند/کشتارگاه سقز از هر لحاظ اطمینان‌بخش است

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: شهروندان سقزی اطمینان داشته باشند کشتارگاه طیور سقز از هر لحاظ مورد اطمینان است و مردم از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان به همراه امام جمعه سقز و تعدادی از مسؤولان از کشتارگاه ماد مرغ سقز بایدید کردند.

وی در جریان این بازدید اظهار کرد: مرغ در این کشتارگاه به شیوه شرعی و بهداشتی ذبح می‌شود و این کشتارگاه دارای کیفیت مناسبی است لذا مردم در راستای حمایت از رونق تولید، از تولیدات بومی حمایت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: شهروندان سقزی اطمینان داشته باشند کشتارگاه طیور سقز از هر لحاظ مورد اطمینان است و مردم از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند.

کریمیان تاکید کرد: مردم بایستی از خرید مرغ زنده پرهیز کنند چرا که سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

وی از ائمه جمعه و جماعات و اصحاب رسانه خواست تا در راستای فرهنگ‌سازی برای مصرف نکردن مرغ زنده تلاش کنند.

ماموستا سیدحسین حسینی امام جمعه سقز هم در این بازدید گفت: ما شاهد ذبح مرغ به صورت شرعی در این کشتارگاه بودیم و مسؤولان اطمینان دادند که کشتار در این کشتارگاه طبق دستورات دینی به مسلمانان صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سقز هم در این بازدید گفت: هم اکنون تعداد ۶۵ نفر به صورت مستقیم و ۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این کشتارگاه مشغول به کار هستند.

علی بابائیان اظهار داشت: مردم اطمینان داشته باشند که کشتار مرغ در این کشتارگاه زیر نظر دامپزشک صورت می‌گیرد و از لحاظ بهداشتی و شرعی هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: هر شهروندی اگر در هنگام خرید مرغ از فروشگاه‌های سطح شهر که مرغ این کشتارگاه را می‌فروشند به مورد خاصی برخورد کردند با شماره تلفن‌های مندرج بر روی بسته بندی ما را در جریان گذاشته تا سریعا رسیدگی شود.

مدیرعامل کشتارگاه مرغ ماد سقز هم گفت: رسالت کادر کشتارگاه،  کشتار مرغ سالم و تحویل گوشت سفید سالم به شهروندان است و در این کشتارگاه همه چیز طبق برنامه و زیر نظر دکتر دامپزشک و متخصصین صورت می‌گیرد.

حسن رحیمیان اظهار داشت: در هر وعده کشتار در این کشتارگاه 80 تا 100 هزار قطعه مرغ به صورت کاملا بهداشتی و شرعی ذبح می‌شود.

انتهای پیام/2330/74

نظر شما