شناسهٔ خبر: 32316575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هماهنگی درون استانی برای رفع خسارت سیل خراسان شمالی نیاز است

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وجود همکاری‌های کشوری برای رفع مشکلات ناشی از سیل در استان گفت: اکنون نیازمند هماهنگی درون استانی برای جبران سریع خواسته‌ها مردم هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی به تشریح نتایج نشست با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور پرداخت و اظهار کرد: این نشست با محوریت ارائه گزارش خسارات ناشی از سیل، جذب اعتبارات ملی برای برگزاری جشنواره تولیدات صداوسیمای استان‌ها در خراسان شمالی و پیگیری سایر امور مربوط به اعتبارات عمرانی استان تشکیل شد.

وی افزود: در حادثه سیل اخیر تمامی نهادهای اجرایی، نظامی، انتظامی، قضایی، ائمه جماعت و ... پای‌کار آمدند و مدیریت استان در بحث مهار سیلاب‌ها و رسیدگی به مردم آسیب‌دیده توانست به خوبی عمل کند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به وسعت سیل در کشور ارائه و ارسال گزارش‌های شفاهی و کتبی میزان خسارت‌های ناشی از آن در استان به مسئولان کشوری از دغدغه‌هایی بود که تلاش شد مکاتبات لازم به افرادی که در برآورد میزان خسارت به استان‌ها نقش داشتند، ارسال شود.

وی تصریح کرد: برآورد خسارات اعلام شد و دولت و سایر نهادهای کشوری همکاری لازم را با استان داشتند و اکنون ایجاد هماهنگی درون استانی موردنیاز است تا بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مشخص خسارات ناشی از سیل در بخش‌های مختلف جبران و خواسته‌های مردم سریعاً تأمین شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: بنا به تأکید مقام معظم رهبری و تصمیم ریاست جمهوری مدیریت واحد بازسازی مناطق سیل‌زده به وزیر کشور سپرده شد و مکاتبات لازم با ستاد بحران و وزارت کشور انجام‌شده است.

وی به نشست مشترک خود و مجمع نمایندگان استان با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اشاره داشت و گفت: توضیح نوع خسارات سیل به استان که بیشتر در حوزه مسکن، راه و ابنیه روستایی و محل نگهداری دام روستاییان بوده که اعلام شد صحبت در مورد خسارت سیل به روستاهای خراسان شمالی درواقع صحبت در مورد نیمی از جمعیت استان است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: پیگیری اعتبارات تملک دارایی مربوط به پروژه‌های عمرانی استان در سال ۹۸ از دیگر موضوعات مورد طرح در این دیدار بود که دستورات لازم صادر شد.

شجاعی در پایان برگزاری بیست و دومین جشنواره تولیدات صداوسیمای کشور در خراسان شمالی را موضوع دیگر این دیدار عنوان کرد و گفت: نگاه ما بهره‌مندی از اعتبارات ملی برای برگزاری این جشنواره است که توضیحات استان موردپذیرش رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور قرار گرفت و با  دستور مساعد و پیگیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و صداوسیمای استان تلاش خواهد شد این اعتبارات از محل منابع ملی جذب شود.

انتهای پیام/

نظر شما