شناسهٔ خبر: 32314922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خسارت 65 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در جریان سیلاب اخیر 65 میلیارد و 745 میلیون و 600 هزار تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی نهاوند خسارت وارد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند حسین خردمند ظهر امروز در شورای اداری نهاوند اظهار کرد: 2 هزار و 420 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند دچار آبگرفتگی شد که منجر به بروز خسارات زیادی شد.

وی گفت: خسارات وارده در برخی روستاها مانند لیلان، سردوران، ملوسان تازناب‌ها، شریف‌آباد، برجک و عشوند به علت رانش و آبگرفتگی شدید بیشتر بوده است.

وی افزود: در برآوردهای صورت گرفته علاوه بر اراضی زراعی، باغات و بخش شیلات نیز خسارت دیدند؛ 2 میلیون و 300 هزار قطعه بچه‌ماهی از بین رفتند که در مجموع بیش از 65 میلیارد تومان به این بخش خسارت وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند به دیگر بخش‌های خسارت‌دیده بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر علاوه بر آبگرفتگی زمین‌های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، چند واحد صنعتی دامی، آبیاری تحت فشار قنوات و کانال‌های آبرسانی نیز خسارت دیده‌اند.

وی گفت: تلاش شده بخش عمده‌ای از این خسارت‌ها از طریق بیمه تامین و پرداخت شود.

در شهرستان نهاوند نزدیک به 50 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد که حدود 35 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات کشاورزی قرار دارد.

انتهای پیام/ 3140/ 20

نظر شما