شناسهٔ خبر: 32305962 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محبی: حضور در تیم ملی کشتی افتخار بزرگی است

تهران - ایرنا - آزادکار سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های کشتی قهرمانی سال 2019 آسیا گفت: حضور مدعیان نامدار در این وزن نقطه مثبتی برای کشتی ایران است و افتخار می کنم که جزیی از تیم ملی هستم.

صاحب‌خبر -

«یدالله محبی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از رقابت های قهرمانی کشور تاکنون هشت مرحله اردو را پشت سر گذاشته ایم که رقابت های بین المللی جام تختی نیز در خلال اردوها برگزار شد و مرحله به مرحله هم من و سایر ملی پوشان آماده حضور در مسابقات می شویم.
وی اظهار داشت: بعد از گذشت حدود 3 ماه از اردوهای تیم ملی در 2 مسابقه بین المللی نیز حضور یافتم و از آمادگی نسبی برخوردارم. در سال 2017 و در رقابت های قهرمانی آسیا در هند مدال طلا گرفتم و تقریبا شناخت خوبی از حریفان آسیایی دارم.
محبی با اشاره به کسب مدال نقره «ژی وی دنگ» آزادکار وزن 125 کیلوگرم چین در رقابت های قهرمانی سال 2018 جهان در مجارستان خاطر نشان کرد: به طور حتم حریف اصلی من در رقابت های قهرمانی آسیا همین حریف چینی خواهد بود و با توجه به میزبانی کشورش، حساسیت رقابت در این وزن بیشتر خواهد شد. من نیز همه تلاش خود را انجام می دهم و با همه توانم برای کسب بهترین نتیجه به روی تشک خواهم رفت.
وی با اشاره به حضور مدعیانی همچون پرویز هادی و کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد خاطر نشان کرد: این یک نکته مثبت است که برای تیم ملی به وجود آمده و من نیز افتخار می کنم در کنار این بزرگان هستم. پرویز هادی دارنده مدال طلای بازی های آسیایی و برنز قهرمانی جهان و کمیل قاسمی دارنده مدال نقره و برنز بازی های المپیک، از پرافتخار ترین آزادکاران کشورمان هستند. با این وجود همه هدفم اکنون تنها کسب موفقیت در قهرمانی آسیا است.
این آزادکار کرمانشاهی تیم ملی تصریح کرد: عملکرد آزادکاران در هر تورنمنتی برای کادر فنی از اهمیت زیادی برخوردار است و بعد از رقابت های قهرمانی آسیا برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در مسابقات جهانی تابع کادر فنی هستم و در هر مسابقه انتخابی و یا تورنمنت بین المللی تشخیص دهند حتما حضور خواهم یافت و امیدوارم که هر کسی بهتر و شایسته تر باشد در مسابقات جهانی و بعد از آن بازی های المپیک 2020 توکیو حضور یابد.
وی بیان داشت: در مسابقات جام تختی نیز با حریفان خوب داخلی و خارجی مبارزه کردم و عنوان نخست را به دست آوردم و امیدوارم این روند را ادامه دهم.
رضا اطری، بهنام احسان پور، پیمان بیابانی، یونس امامی، محمد نخودی، بهمن تیموری، کامران قاسم پور، علیرضا کریمی، رضا یزدانی و یداله محبی به ترتیب در اوزان 57، 61، 65، 70، 74، 79، 86، 92، 97 و 125 کیلوگرم 10 آزادکار اعزامی کشورمان به رقابت های کشتی قهرمانی آسیا در چین هستند.
این رقابت ها مهمترین مسابقه رنکینگ دار اتحادیه جهانی کشتی پیش از حضور در رقابت های جهانی 2019 قزاقستان است.
رقابت های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 3 تا 8 اردیبهشت ماه در شهر «شی آن» چین برگزار می شود که مسابقات کشتی آزاد روز 3 اردیبهشت در اوزان اوزان 57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم و روز 4 اردیبهشت در اوزان 61، 74، 86، 92 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد برگزار می شود.
ورزشی**1067**9118**

نظر شما