شناسهٔ خبر: 32296712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان خبرداد:

پخت ۱۸۵هزار پرس غذا توسط موکب علی بن موسی الرضا (ع) در سیل گلستان

گرگان- مدیر موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان از پخت و توزیع ۱۸۵ هزار پرس غذای گرم توسط خادمان موکب علی بن موسی الرضا (ع) در حادثه سیل گلستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

رضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش شدید باران هر چند در آستانه سال جدید رحمت الهی را برای مردم استان به ارمغان آورد اما حجم بالای باران خسارت فراوان به زمین های کشاورزی و زیرساخت های شهرها و روستاهای استان، منازل مسکونی، واحدهای صنعتی، راه ها، پل ها و مراتع وارد کرده است.

وی افزود: در همین راستا به منظور جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان در استان گلستان ستادی تحت نظر آیت‌الله نورمفیدی تشکیل و موکب علی بن موسی الرضا (ع) استان گلستان با هماهنگی استانداری به کمک سایر نهادهای امدادرسان با استقرار در مسجد جامع گلشن گرگان آمده است.

جعفری تصریح کرد: طی برگزاری جلسه ای همه خادمان حسینی موکب علی بن موسی الرضا (ع) استان که در ایام اربعین امام حسین (ع) طی این سال ها مشغول خدمت به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) بودند به منظور خدمت رسانی به سیل زدگان در یک فضای معنوی با تداعی دوران جنگ و ایام اربعین حسینی ساماندهی و مشغول به خدمت شدند.

مدیر موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان برنامه ریزی و هماهنگی با ۴۰ مسجد شهر و روستایی را از دیگر فعالیت این موکب برشمرد و اظهار کرد: در یک حرکت جهادی از ظرفیت خادمان مساجد و تکایای منطقه در راستای خدمت بیشتر به مردم آسیب دیده از سیل استفاده کردیم و بعضی از روزها با توجه به نیاز مناطق سیل زده اقدام به پخت و توزیع قریب به ۲۰ هزار پرس غذای گرم بصورت روزانه می کر دیم.

عوامل اجرایی

وی با اشاره به آمار افراد بکارگیری شده در این موکب به منظور خدمت شایسته تر به سیل زدگان یادآور شد: هماهنگی و بکارگیری ۳۱۲ آشپز، ۹۴۴ کمک آشپز، ۳۹ نفر عوامل اجرایی، ۳۰ نفر اکیپ توزیع غذا، ۳۰ نفر اکیپ شستشو، ۶۰ نفر به منظور جمع آوری کمک های مردمی و بسته بندی و تفکیک کمک ها، اسکان ۳۰ عکاس کشوری و بکارگیری ۱۳۷ خودرو از فعالیت های این موکب طی ۱۵ روز خدمت شبانه روزی به سیل زدگان بوده است.

جعفری در ادامه گفت: طبخ و توزیع ۱۸۵ هزار پرس غذای گرم (ناهار و شام) کارنامه خدمات شایسته خادمین حسینی بوده است که بنده بر خودم فرض میدانم از خدمت خالصانه این جمع صمیمی یادگاران دوران دفاع مقدس و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) تشکر کنم.

برپایی ایستگاه صلواتی

مدیر موکب علی بن موسی الرضا (ع) در ادامه با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی اظهار کرد: خادمان اربعین حسینی موکب در اقدامی پسندیده محل برپایی جشن اعیاد شعبانیه را از شهر گرگان به شهر سیل زده آق قلا انتقال دادند، تا بتوانند از سفره مولود این اعیاد مردم نجیب و شریف اهل سنت را بهره مند کنند چرا که عشق به اهل بیت (ع)، خصوصاً امام حسین (ع) و قمر بنی هاشم در بین مردمان این دیار زبانزد همگان است.

وی افزود: طبخ آش برای ۱۵ هزار نفر و پذیرایی شیرینی و شربت برای ۱۲ هزار نفر دراین ایستگاه صلواتی از دیگر فعالیت های این موکب به مدت سه روز در شهر سیل زده آق قلا بوده است.

جعفری در ادامه میزان هزینه کرد از محل کمک های اتاق بازرگانی استان گلستان، مردم و خیرین جهت کمک به سیل زدگان را به موکب علی بن موسی الرضا (ع) ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی در پایان از حسن التفات عمل نیکو ی اتاق بازرگانی استان گلستان در راستای پشتیبانی از این موکب و تقبل هزینه های طبخ ۱۸۵ هزار پرس غذای گرم برای مناطق سیل زده تقدیر کرد و گفت: از حسن اعتماد همه عزیزان نسبت به خادمین خدمت به مردم نجیب ترکمن صحرا تشکر می کنم.

برچسب‌ها:

نظر شما