شناسهٔ خبر: 32296009 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصمیم ضد ایرانی آمریکا با سکوت کنگره رسمی شد

نیویورک- ایرنا- تصمیم دولت ترامپ در شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی با اتمام مهلت قانونی برای کنگره، در فدرال رجیستر آمریکا به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نامه هشتم آوریل (19 فروردین) مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای این سایت که امروز دوشنبه منتشر شد آمده است: بر اساس بررسی گزارش های رسمی که در این زمینه جمع آوری شده و با مشورت با دادستان کل و وزیر خزانه داری، مبنای قانونی کافی برای یافتن شرایط مربوطه به بخش 219 قانون ملی مهاجرت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که به عنوان سپاه پاسداران؛ سپاه پاسداران ایران؛ پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداران انقلاب؛ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ بسیج، نیروی مقاومت سپاه، نیروهای زمینی، دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سازمان ملی بسیج، سازمان بسیج مستضعفین هم نامیده می شوند، وجود دارد.
در این نامه افزوده شده است: بنابراین، به این ترتیب، سازمان فوق و نام مستعار آن به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین می شود که باید در ثبت فدرال منتشر شود.
تصمیم دولت ترامپ برای شناسایی بخشی از نیروی نظامی یک کشور به عنوان سازمان تروریستی خارجی، نخستین بار در تاریخ این کشور است.
دونالد ترامپ روز دوشنبه 19 فروردین ماه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد.
جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به عنوان گروه های تروریستی شناسایی کرد.
شورای عالی امنیت ملی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز امریکا اعلام می‌نماید ،رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.
در این بیانیه آمده است: این فرماندهی مسئولیت اجرای سیاست‌های تروریستی دولت امریکا علیه منطقه غرب آسیا را به عهده داشته که امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و جان افراد بی‌گناه ایرانی و غیرایرانی را برای تحمیل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده بخطر انداخته است که از آن جمله حمله وحشیانه و عامدانه به هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367، مشارکت در کشتار مردم یمن و دیگر شهروندان غیر نظامی در غرب آسیا را می‌توان نام برد.
اروپام**1429

نظر شما