شناسهٔ خبر: 32290933 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لاريجاني در ديدار با معاونان پارلماني وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي کشور:

شبکه ملي اطلاعات هرچه سريع‌تر راه‌اندازي شود

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه روان‌سازي فعاليت‌هاي اقتصادي و جلوگيري از فساد نيازمند راه اندازي شبکه ملي اطلاعات است، گفت: در جلسه سران قوا روي اين موضوع تأکيد شد و لازم است اين شبکه با مديريت و هماهنگي با وزارت ارتباطات هرچه سريع‌تر راه‌اندازي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر امروز(يکشنبه، 25 فروردين ماه) با معاونان پارلماني وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي کشور ديدار و گفت و گو کرد.

وفاق و همدلي به وجود آمده در کشور ارزشمند است
لاريجاني در اين ديدار ضمن تشکر از عملکرد معاونان پارلماني در ارتباط با مجلس و برقراري ارتباط ميان قواي مجريه و مقننه گفت: شيطنت آمريکايي ها باعث شد فضاي وفاق و همدلي در کشور به وجود بيايد که ارزشمند است و در حالي که نيت ديگري داشتند، اما موفق به تحقق آن نشدند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينکه نگاه داشتن وفاق و همدلي سرمايه اي براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب است، عنوان کرد: معاونت پارلماني دستگاه ها يکي از قسمت هايي است که اين مهم را بر دوش دارد لذا موارد مد نظر نمايندگان را پيگيري کنيد چرا که فشار روي آنها زياد بوده و مشکلات مردم را منعکس مي کنند.
وي افزود: ارتباط نمايندگان با وزرا بايد برقرار باشد که به حفظ فضاي وفاق نيز کمک مي کند.

طولاني شدن روند سرمايه گذاري در کشور به خاطر اشکالات ديواني است
لاريجاني در ادامه با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري تحت عنوان «رونق توليد» بيان داشت: برخي قوانين و مقررات سرمايه گذاري را سخت کرده لذا لازم است در دستگاه ها ستادي تشکيل شود تا ايرادات قانوني مشخص شود که البته به معاونت قوانين مجلس نيز گفته ايم تا تنقيح قوانين را در اولويت قرار دهند.
رئيس نهاد قانونگذاري کشورمان در ادامه بخش زيادي از ايرادات قانوني را مربوط به آيين‌نامه ها و بخشنامه ها دانست و افزود: متأسفانه در حال حاضر روند سرمايه گذاري در کشور 2 سال طول مي کشد که اشکال ديواني ما را نشان مي دهد همچنين درباره قانون برنامه طرح پنجره واحد مطرح شد که به خوبي اجرا نشد.
وي ادامه داد: در حوزه هاي صنعت، کشاورزي و خدمات بايد روند سرمايه گذاري روان سازي شود و اگر قانوني مخل بوده يا ضرورت ندارد به مجلس اطلاع داده شود تا اصلاح شده يا در صورت لزوم همان آيين نامه ها و بخشنامه ها تغيير کند.

شبکه ملي اطلاعات باعث روان‌سازي فعاليت‌هاي اقتصادي و جلوگيري از بروز فساد مي‌شود
دکتر لاريجاني در ادامه با بيان اينکه درباره برخي قوانين به خصوص قانون برنامه بخشنامه ها و آيين نامه هاي لازم از سوي دولت نگارش نشده است، اظهار داشت: اين دولت در حوزه قوانين به خوبي عمل کرده اما بايد اين اشکالات را نيز برطرف کند.
رئيس قوه مقننه ادامه داد: مجلس تنها يک سال و چند ماه ديگر فرصت دارد و هنوز لوايح زيادي براي بررسي مانده است لذا لازم است دولت درباره اينکه کدام لوايح بايد در اولويت بررسي قرار گيرد به مجلس اطلاع دهد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان با بيان اينکه روان سازي فعاليت هاي اقتصادي و جلوگيري از فساد نيازمند راه اندازي شبکه ملي اطلاعات است، خاطرنشان کرد: در جلسه سران قوا نيز اين بحث ضروري عنوان شد و در حال حاضر اين پروژه تا حدي در برخي دستگاه ها و استان ها جلو رفته اما به يکديگر متصل نيست از اين رو لازم است وزارت ارتباطات به عنوان اصل باشد و ساير دستگاه ها با اين وازرتخانه همکاري کنند.

اميري: تذکرات و سوالات نمايندگان درباره عملکرد دولت را پيگيري مي‌کنيم
حسينعلي اميري معاون پارلماني رياست جمهوري نيز در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از عملکرد معاونت هاي پارلماني گفت: امور پارلماني در دولت با خرد جمعي و هم انديشي اداره مي شود.
معاون پارلماني رئيس جمهور اظهار داشت: تذکرات، سوالات و موارد مد نظر نمايندگان از سوي دولت ثبت و ضبط شده و براي پيگيري اين موارد برنامه ريزي مي شود.
در ادامه دکتر لاريجاني با همکاران اداره قوانين، هيأت مديره گروه صنعتي ايميدرو، هيأت مديره بهشت زهرا(س) و وزير ورزش و جوانان نيز ديدار و گفت و گو کرد.





نظر شما