شناسهٔ خبر: 32281484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با موافقت نمايندگان مجلس؛

شرايط فعاليت‌ تبليغات انتخاباتي نامزدهاي مجلس تعيين شد

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا-نمايندگان مجلس ضمن تعيين تکليف فعاليت‌ تبليغات انتخاباتي نامزدهاي مجلس شرايط برخورد و رسيدگي به تخلفات داوطلبان را مشخص کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، نمايندگان در نشست علني امروز (دوشنبه، 26 فروردين ماه) مجلس شوراي اسلامي در جريان بررسي طرح اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي با اصلاح ماده 28 اين لايحه در مورد فعاليت‌هاي انتخاباتي با 139 رأي موافق، 20 رأي مخالف و 8 رأي ممتنع از مجموع 206 نماينده حاضر در صحن موافقت کردند.
ماده ذيل به عنوان ماده 56 مکرر 2  به قانون الحاق مي شود: فعاليت تبليغات انتخاباتي نامزدها 15 روز قبل از روز اخذ رأي آغاز و تا بيست و چهار ساعت قبل از اخذ رأي ادامه مي‌يابد. هرگونه فعاليت تبليغات داوطلبان خارج از مهلت مقرر جرم است و مرتکب به مجازات درجه 6 قانون مجازات اسلامي به استثناي حبس محکوم مي‌شود.
تبصره 1- وزارت کشور مکلف است پيش از صدور دستور شروع انتخابات از طريق استانداري‌ها، فرمانداري‌ها و بخشدار‌ي‌ها در تمامي مناطق کشور هرگونه تبليغات انتخاباتي پيش از زمان مقرر در اين ماده را مورد بررسي قرار داده و گزارش آن را به شوراي نگهبان و مراجع قضايي ارسال کند.
تبصره 2- پس از صدور دستور شروع انتخابات هيأت‌هاي اجرايي و نظارت مکلفند علاوه بر دريافت گزارش‌هاي ارسالي در خصوص تخلف از احکام اين ماده در صورت اطلاع از وقوع چنين تخلفي ضمن رسيدگي به ترتيب ان را به هيأت نظارت مربوطه و هيأت مرکزي نظارت ارجاع کند. نيروي انتظامي نيز مکلف است با هماهنگي هيأت‌هاي اجرايي و نظارت مطابق قوانين اقدامات لازم را نسبت به پيشگيري از وقوع اين تخلف به عمل آورد.
تبصره 3- در صورتي که تخلف از حکم اين ماده منتسب به خود نامزد باشد، به موجب رأي قطعي دادگاه به محکوميت از حقوق اجتماعي درجه  5 قانون مجازات اسلامي محکوم مي‌شود.

نظر شما