شناسهٔ خبر: 32254674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات «حسین هدایتی»/ختم رسیدگی

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات «حسین هدایتی» و ۱۰ متهم دیگر این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی امروز ۲۵ فروردین در شعبه سوم رسیدگی به جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی «مسعودی‌مقام» در دادگاه انقلاب برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 25 فروردین ماه) ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات «حسین هدایتی» و 10 متهم دیگر این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در شعبه سوم رسیدگی به جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی «مسعودی‌مقام» در دادگاه انقلاب برگزار شد.

 

حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، محتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی، هانیه پهلوان یازده متهم این پرونده هستند.

 

شهرت بیشتر حسین هدایتی دولابی متهم اصلی این پرونده به دلیل کمک‌های مالی کلان در اواخر دهه 80 به برخی تیم های فوتبال و تاسیس یک باشگاه فوتبال است. هدایتی که در فوتبال ایران به «عابربانک» مشهور است در سال ۹۷ با اتهامات اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی کشور روانه زندان شد. پرونده حسین هدایتی یکی از بدهکاران بانک سرمایه که طبق کیفرخواست صادره برای اعضای هیئت مدیره این بانک با پرداخت رشوه موفق به اخذ ۵۸۶ میلیارد تومان وام از بانک سرمایه شده‌است و اکنون از ادای دیون معوق خود استنکاف می‌کند در شعبه ۳ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی ارجاع شده‌است.

 

بررسی روند اخذ تسهیلات نشان می‌دهد حسین هدایتی از طریق شرکت‌های خریداری شده و رشوه دادن وجوه قابل توجهی از بانک سرمایه دریافت کرده و او نیز از بازپرداخت تسهیلات استنکاف می‌کند به طوری که تاکنون ۴ سال از تاریخ سررسید معوقات بانکی این متهم گذشته است، اما هنوز این معوقات پرداخت نشده است.

 

این گزارش می افزاید: امروز در پایان جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام از ختم رسیدگی به پرونده حسین هدایتی و 10 متهم دیگر این پرونده خبر داد و گفت: «قسمت پولشویی این پرونده در دادگاه کیفری 2 رسیدگی می شود. متهمان یک هفته مهلت دارند تا لوایح دفاعی خود را ارائه دهند و پس از یک هفته وارد مرحله صدور رأی می شویم.»

 

بنابراین گزارش اولین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده 8 اسفند سال گذشته برگزار شد و در آن قاضی مسعودی مقام در ابتدای این جلسه رسیدگی، مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲ را به متهمین تفهیم کرد و در ادامه قاضی مسعودی مقام از نماینده دادستان تهران خواست کیفرخواست تنظیمی را به همراه ادله قرائت کند و در ادامه قاضی مسعودی مقام پس از تفهیم موارد اتهامی قرائت شده از سوی دادستان از متهم ردیف اول این پرونده حسین هدایتی خواست در جایگاه حاضر شود تا از خود دفاع کند و وی تصریح کرد: «اگر من پول بابت اسپانسری پرداخت کرده یا کارخانه گرفته‌ام حکم اعدام من را بدهید. ما پولی برای جشن قهرمانی ندادیم فقط یک یا دو دفعه به بازیکنان سکه دادیم آن هم در بازی دربی بود که دو به چهار استقلال را بردیم. چهارصد سکه به بچه‌ها دادیم.»

 

در ادامه دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور ۱۳ اسفندماه در شعبه سوم دادگاه ویژه اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد. در این جلسه قاضی پرونده از وکیل حسین هدایتی دولابی خواست برای ارائه دفاعیات خود در جایگاه حاضر شود و نماینده دادستان بر فرار مالیاتی حسین هدایتی تاکید کرد و موسوی نژاد یکی دیگر از متهمان این پرونده به ارایه دفاعیات خود پرداخت.

 

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی 19 اسفندماه به صورت علنی برگزار شد و تعدادی از متهمان و وکلای آنها به ارائه دفاعیات پرداختند.‌ چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور سه شنبه 21 اسفندماه در شعبه سوم دادگاه ویژه اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد و پس از آن 27 اسفند ماه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی برگزار شد.

 

در پنجمین جلسه رسیدگی به این پرونده حسین هدایتی و وکیل مدافع وی مطالبی را تحت عنوان آخرین دفاع بیان کردند و نماینده دادستان نیز در واکنش به اظهارات مطرح شده به تشریح کیفرخواست پرداخت. قاضی مسعودی مقام در حاشیه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی در جمع خبرنگاران در رابطه با صدور حکم مدیران بانک سرمایه، از محکومیت ۳ عضو سابق هیئت مدیره بانک سرمایه یعنی علی بخشایش، محمدرضا توسلی و کاظمی به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی خبر داد./

نظر شما