شناسهٔ خبر: 32125714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه استان کرمانشاه در سال 1398 برگزار شد نظرات بینندگان

نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه به ریاست هوشنگ بازوند استاندار، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کلیه ی فرمانداران شهرستان های تابعه و مدیران کل دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در سالن جلسات تدبیر استانداری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ابتدای جلسه  آماری از جلسات برگزار شده کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در سال 97 را ارائه نمود و در این رابطه عنوان کرد:  در سال 97 تعداد 312 جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در استان تشکیل شده که از این تعداد 43 جلسه کارگروه در مرکز استان با 423 مصوبه و به ریاست استاندار و یا معاون هماهنگی امور اقتصادی تشکیل شده و مابقی  جلسات در محل فرمانداری ها و با ریاست فرمانداران شهرستان های تابعه بر گزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 87 درصد مصوبات کارگروه در استان محقق شده است، عنوان کرد:  2177 مصوبه حاصل برگزاری جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در مرکز استان و شهرستان های تابعه بوده و شهرستان صحنه با برگزاری 38 جلسه بیشترین جلسات کارگروه را در بین شهرستان های تابعه برگزار نموده است.

حسن عزیزی در ادامه جلسه در خصوص آمار اشتغال های ایجاد شده بر اساس ثبت اشتغال های ایجاد شده در سامانه رصد، گفت: از تعداد 54360 اشتغال پیش بینی شده بر اساس سند اجرایی اشتغال شهرستانی  تعداد 23154 فرصت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، فراگیر، ویژه مناطق زلزله زده، ویژه دستگاه های حمایتی و مشاغل خانگی ایجاد شده و تعداد 29086  از فرصت های شغلی که از طریق بنیاد مسکن ایجاد شده است.

وی در خصوص آمار تسهیلات از محل اعتبارات سال 96 و 97 مشاغل خانگی نیز بیان کرد: از مبلغ 28 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده سهمیه سال 96 تا پایان سال گذشته، مبلغ 22 میلیارد تومان جذب شده و از 28 میلیارد تومان ابلاغی سهمیه سال 98 مبلغ 22 میلیارد تومان 600 میلیون تومان آن توسط بانک های عامل تایید و 12 میلیارد تومان آن با پیش بینی 1038 فرصت شغلی توسط بانک های عامل توسعه تعاون، ملی، ملت، رفاه کارگران، تجارت و سپه جذب شده است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در خصوص تسهیلات پرداخت شده از محل اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، اظهار کرد: از سهمیه تخصیصی 281 میلیارد و 886 میلیون تومانی تا پایان سال 97 مبلغ 253 میلیارد و 626 میلیون تومان با پیش بینی 4991 فرصت شغلی و راه اندازی 2719 طرح ایجادی و توسعه ای توسط بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید جذب شده است.

وی تعداد طرح های پرداخت شده از محل اعتبارات ویژه مناطق زلزله زده استان را 14989 طرح اعلام کرد و گفت: تا پایان سال گذشته مبلغ 279 میلیارد و 814 میلیون تومان با پیش بینی 16127 فرصت شغلی از کل مبلغ 523 میلیارد تومان سهمیه تخصیصی به مناطق زلزله زده استان، توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ادامه نخستین نشست کارگروه اشتغال استان، گفت: برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار، نیازمند حمایت همه جانبه از کارآفرینان و کسانی که ثروت آفرینی   می کنند، هستیم.

رئیس شورای اشتغال استان همچنین خاطرنشان کرد: سال 98 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده‌ که به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار تمامی بخش ها و دستگاه های مختلف قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه برای اجرای این راهبرد اساسی نیازمند یک برنامه عملیاتی مدون هستیم، گفت: اگر خواهان بهبود وضعیت اقتصادی کشور هستیم باید به رونق تولید در واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی، صنایع دانش بنیان، کشاورزی و مشاغل خانگی به شکل بسیار جدی و همه جانبه توجه کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه، چنانچه رونق تولید در کشور شکل بگیرد قدرت خرید مردم بیشتر می شود و مشکلات معیشتی کاهش می یابند، اظهارکرد: دستگاه های اجرایی و بانک ها برای ایجاد رونق تولید باید زمینه و بستر نقش آفرینی افراد خلاق و توانمند جامعه را فراهم کنند.

بازوند اضافه کرد: بهبود فضای کسب و کار باید به عنوان یک اصل مورد توجه مدیران دستگاه های مختلف باشد، زیرا بدون بهبود این حوزه نمی توان انتظار افزایش سرمایه گذاری و ایجاد شغل های جدید را داشته باشیم.

استاندارکرمانشاه ، افزود: بانک ها در سال 97 در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی خوب عمل کردند، انتظار می رود این روند در سال 98 هم تداوم داشته باشد.

وی شتاب گرفتن فعالیت های واحدهای تولیدی، مستلزم سرعت بیشتر در پرداخت تسهیلات توسط بانک ها دانست و گفت: حوزه صنایع دستی می تواند یکی از بسترهای تحقق راهبرد رونق تولید باشد. سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این حوزه برنامه خویش را در این زمینه ارائه دهد‌.

هوشنگ بازوند استاندارکرمانشاه در پایان، ضمن تقدیر از حسن عزیزی دبیرکارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان و همکاران ایشان در دبیرخانه و همچنین مدیران دستگاه های اجرای عضو و بانک های عامل تاکید کرد: کارگروه اشتغال یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین کارگروه های استان است و باید تمامی مدیران به شکلی پویا در آن مشارکت داشته باشند‌.




نظر شما