شناسهٔ خبر: 32026907 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مسير گردنه دهليج لرستان بازگشايي شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير راه و شهرسازي با حضور در در مناطق سيل زده لرستان و شرکت در ستاد مديريت بحران اين استان گفت: مسير گردنه دهليج پل‎دختر با اعزام نيروهاي راهداري بازگشايي شد و امدادرساني هوايي از طريق هليکوپترهاي ارتش و سپاه آغاز شده است.

به گزارش ايرنا از وزارت راه و شهرسازي، «محمد اسلامي» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: فرمانده نيروي زميني ارتش و رئيس جمعيت هلال احمر در منطقه حضور دارند و با فراخوان بنياد مسکن استان‌هاي اصفهان، همدان و قزوين به دنبال ارزيابي ميزان آسيب‌هاي وارده به حوزه روستايي و منازل روستائيان هستيم.
وي تاکيد کرد: يکي از موضوعات مهم در دستور کار ما اين است که جاده‌ها را به گونه‌اي بازسازي کنيم که عبور و مرور برقرار شود.
اسلامي با اشاره به اينکه آزادراه خرم‌آباد - پل زال 20 مرتبه با رانش سنگين مواجه بوده است، تصريح کرد: بهسازي‌هايي صورت گرفته و هم اکنون هدف ما برقراري ارتباط در اين محور و دسترسي به شهرستان پل‌دختر است.
وزير راه و شهرسازي گفت: محور قديم خرم‌آباد به پل‌دختر نيز دچار آب‌بردگي سنگين شده و نيازمند بازسازي اساسي است.
وي تاکيد کرد: يک از کارهاي مهم بارگيري باکس‌هاي ارسالي از استان گيلان توسط راهداري و انتقال آن‌ها در نقاطي است که دچار آب‌گرفتگي شده‌اند، تا از اين طريق به طور موقت ارتباط مسيرها برقرار شود و پس از آن با بازگشت اوضاع به حالت عادي بتوان بازسازي را آغاز کرد.
عضو کابينه دولت يازدهم گفت: با مساعد شدن شرايط جوي کار امدادرساني به سيل‌زدگان شهرستان پلدختر از طريق بالگردهاي ارتش و سپاه آغاز شده است.
به گزارش ايرنا، بارش شديد باران که از روز يکشنبه در لرستان آغاز شد، موجب بروز سيل و طغيان رودخانه ها در چهار شهرستان اين استان شد.
پل هاي بسياري در مسيرهاي اصلي و فرعي فروريخته و بسياري از روستاهاي سيل زده از جمله در شهرستان پلدختر راه دسترسي ندارند و تاکنون نيز شرايط جوي اجازه پرواز هاي امدادي به اين مناطق را نداده است.
«محمد اسلامي» وزير راه و شهرسازي و «سيد موسي خادمي»، استاندار لرستان صبح امروز (سه شنبه) راهي مناطق سيل زده شهرستان پلدختر شدند.
همچنين نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با همه تجهيزات و امکانات خود براي امدادرساني به مردم سيل زده منطقه وارد شهرستان پلدختر و روستاهاي اين شهرستان و شهر معمولان شده اند.
بالگردهاي هلال احمر به تيم هاي تخصصي امداد و نجات کوهستان براي فرود و صعود احتمالي و نجات جان حادثه ديدگاني که به خاطر سيلاب به پشت بام ها و ارتفاعات بلند پناه برده اند مجهز شده اند.
يک اردوگاه جديد هم براي اسکان اضطراري و موقت سيل زدگان پلدختر استان لرستان پيش بيني و برپا شده است.
اقتصام *9132 * 3063
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما