شناسهٔ خبر: 32019403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

آب گل‌آلود دستاورد بی‌تدبیری آبفار برای اهالی روستای زهترآباد

آب گل‌آلود دستاورد بی‌تدبیری آبفار برای اهالی روستای زهترآباد در این روزها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دریافت تصاویری از آب گل‌آلود روستای «زهترآباد» از توابع شهرستان طارم در زنجان موضوعی بود که خبرنگار فارس طی امروز آن را پیگیری کرد، روستایی با بیش از 160 خانوار که این روزها در تامین آب خود چه شرب و چه شست‌وشو در مضیقه بوده و با چالش مواجه هستند.

در گفت‌وگویی تلفنی موضوع را از یکی از اعضای شورای اسلامی روستای «زهترآباد» پیگیر می‌شویم، او می‌گوید گل‌آلود شدن آب اهالی روستای زهترآباد موضوعی بوده که مدت‌ها است اهالی این روستا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
مرتضی رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه این روستا بیش از 160 خانوار جمعیت دارد، اظهار کرد: محل قنات تامین آب شرب روستای «زهترآباد» در نزدیکی رودخانه قرار داشته و با بارش‌ها آب شرب این روستا گل‌آلود می‌شود.
وی با اشاره به اینکه موضوع گل‌آلود شدن آب شرب روستا موضوع تازه‌ای برای اهالی این روستا نیست، افزود: بارها با بارش باران این اتفاق برای آب شرب روستا پیش آمده است.

رضایی با اشاره به اینکه بارها موضوع را با مسؤولان شهرستان و مدیران آبفار در میان گذاشته‌ایم، بیان کرد: این اقدامات و پیگیری‌ها تنها به بازدید از وضعیت قنات توسط دستگاه‌های مرتبط منجر شده است.
این اهل روستای زهترآباد شهرستان طارم با بیان اینکه تنها با هزینه جزئی امکان اصلاح قنات و جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به آن میسر می‌شد، گفت: این در حالی است که کوتاهی‌ها، هم‌اکنون موجب بروز خسارت شده است.
وی با اشاره به نارضایتی مردم از وضعیت آب شرب این روستا و بی‌توجهی‌ها به اخطار اهالی در مورد گل‌آلود شدن آب شرب روستا در اثر بارش‌ها گفت: پیگیری اهالی روستا از مسؤولان در مورد آب تنها به وعده خلاصه شده است.
این عضو شورای روستای زهترآباد شهرستان طارم با اشاره به اینکه صرف توزیع آب مشکل کمبود آب شرب و مصرفی در روستا را رفع نخواهد کرد، افزود: خود تامین آب شرب و توزیع آن مشکلات زیادی برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.
در پیگیر‌های صورت گرفته توسط خبرگزاری فارس مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان طارم در مورد آب این روستا با اشاره به اینکه نفوذ آب باران به داخل قنات آب شرب روستای زهترآباد باعث کدورت آب روستا شدہ است، اظهار کرد: اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام شدہ است.
نقی محمدی خاطر نشان کرد: آبرسانی سیار در روستای مذکور نیز انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در مورد قنات روستا که مشکل دارد با بخشداری تصمیماتی گرفته شده تا در نخستین فرصت اقدامات لازم انجام شود، افزود: لایروبی این قنات انجام شده و فرمانداری مصوب کرده از طریق بخشداری یک دستگاہ بیل مکانیکی 16 فروردین در اختیار آبفار برای اصلاح محل ورود آبھای سطحی قرار دهند.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

نظر شما